گزارش لحظه به لحظه از بازی ایران و انگلیس

ایران 2 انگلیس 6؛ مهدی طارمی زننده گل‌های ایران

تیم ملی در وضعیت قرمز؛ تفکرات کی‌روش نتیجه نداد

تهران (پانا) - تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف انگلیس رفت.

کد مطلب: ۱۳۲۵۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ایران  2 انگلیس 6؛ مهدی طارمی زننده گل‌های ایران

تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس در نخستین دیدار از گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف یکدیگر رفتند.

تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی‌روش کار سختی مقابل گرانقیمت‌ترین تیم جام خواهد داشت اما یوزهای ایرانی برای تاریخ‌سازی در جام جهانی از انگیزه‌ بالایی در این مسابقه برخوردارند و شاگردان کی‌روش به هیچ عنوان حریف دست و پا بسته‌ای مقابل انگلیس نیستند.

تیم ملی انگلیس نیز با هدایت گرت ساوت‌گیت به عنوان فینالیست یورو با هدف قهرمانی در مسابقات جام جهانی پای این مسابقات گذاشتند و باتوجه به ستاره‌های که در اختیار دارند یکی از گزینه‌های مدعی جام به شمار می‌روند.

اما کارلوس کی‌روش با ترکیبی غیرمنتظره نفرات زیر را برای این دیدار فوق‌العاده حساس درنظر گرفته است:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، روزبه چشمی، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی،احسان حاجی صفی، علی کریمی، احمد نورالهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی.

گرت ساوت گیت نیز برای رویارویی با ایران از نفرات زیر استفاده کرده است:

جردن پیکفورد، کیران تریپیه، جان استونز، هری مگوایر، لوک شاو، دکلان رایس، جود بلینگام، میسون مانت، باکایو ساکا، رحیم استرلینگ و هری کین.

داور مسابقه:رافائل کلاوس

بازی با حملات انگلیس آغاز شد.

دقیقه 2: ضربه کرنر تریپیه برای تیم انگلیس مستقیم به بیرون رفت.

دقیقه 7: سانتر هری کین روی پاس فرار از سمت راست شکل خطرناکی از مقابل مهاجمان و مدافعان دو تیم رد شد و پس از برخورد به یکی از بازیکنان انگلیس به بیرون رفت. روی این توپ ارسالی مجید حسینی با علیرضا بیرانوند برخورد شدیدی داشت و منجر به مصدومیت دروازه‌بان تیم ملی کشورمان شد و به همین خاطر دقایقی از بازی به این خاطر متوقف شد.

در ادامه سید محمد حسینی جایگزین علیرضا بیرانوند در ترکیب تیم ملی ایران شد.

دقیقه 21: تیم ملی ایران از سمت چپ محوطه جریمه انگلیس صاحب یک ضربه کاشته شد که سانتر جهانبخش پس از برخورد به مدافعان انگلیس توپ در سمت راست به احمد نوراللهی رسید. حرکت روبه جلو و سانتر نوراللهی از روی سر بازیکنان ایران رد شد.

دقیقه 27: شوت باکایو ساکا از پشت محوطه جریمه ایران در اختیار سید حسین حسینی قرار گرفت.

دقیقه 29: سانتر خطرناک ساکا روی یک کار ترکیبی از انگلیسی‌ها به میسون مانت رسید و ضربه این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه 31: ضربه سر هری مگوآیر بالاتر از روزبه چشمی روی کرنر انگلیسی‌ها به تیرک دروازه ایران برخورد کرد.

دقیقه 35: جود بلینگام روی سانتر لوک شاو با ضربه سر دروازه ایران را باز کرد و انگلیس را به گل اول رساند.

دقیقه 42: ضربه کرنر تیم انگلیس پس از اشتباه مدافعان ایران به باکایو ساکا رسید و شوت دقیق این بازیکن به گل دوم انگلیس تبدیل شد.

دقیقه 45: پاس هری کین از سمت راست به باکایو رسید و تیم انگلیس با ضربه مهاجم خود به گل سوم در مقابل ایران رسید.

نیمه نخست به دلیل مصدومیت بیرانوند 14 دقیقه وقت اضافی داشت.

شروع نیمه دوم با سه تعویض

نیمه دوم دیدار ایران و انگلیس در حالی آغاز شد که کارلوس کی روش اقدام به سه تعویض کرد و علی قلی زاده، کنعانی زادگان و سعید عزت الهی را به میدان فرستاد.

دقیقه 48: مرتضی پورعلی گنجی به خاطر خطا روی هری کین پشت محوطه جریمه یک کارت زرد گرفت تا یک ضربه ایستگاهی نصیب حریف شود.

دقیقه 60 : تیم ملی ایران که چیزی برای از دست دادن نداشت با تعویض هایی که انجام داد روند بهتری پیدا کرد اما تلاش برای رسیدن به دروازه انگلیس به جایی نرسید و بازیکنان در دادن چند پاس ساده بهم عاجز بودند و نتوانستند برابر بازیکنان نامدار حریف کاری از پیش ببرند.

دقیقه 61: بلینگام که در نیمه اول یک گل وارد دروازه ایران کرده بود، در این دقیقه از تعلل بازیکنان خط دفاعی ایران استفاده کرد و ضربه ای را پای چپ به توپ که پس از برخورد به پای مدافع ایران وارد دروازه و به گل چهارم تبدیل شد.

دقیقه 64: تیم ملی ایران روی حرکت صادق محرمی از سمت راست با یک پاس توپ را به علی ‌قلی‌زاده رساند و این بازیکن با یک پاس توی عمق مهدی طارمی در موقعیت گل قرار داد و شوت طارمی ایران را به گل اول رساند.

دقیقه 71: هری کین روی ضد حمله مارک راشفورد در محوطه جریمه ایران صاحب توپ کرد و این بازیکن که به عنوان یار تعویضی تازه وارد زمین شده با یک حرکت توی عرض پس از عبور از مدافعان ایران گل پنجم انگلیس را به ثمر رساند.

دقیقه 83: حرکت راشفورد در محوطه جریمه و شوت این بازیکن پس از برخورد به مدافعان ایران از منطقه خطر دور شد و در ادامه با حضور به موقع صادق محرمی روی پاس در عمق جک گریلیش در محوطه جریمه توپ به کرنر رفت.

دقیقه 89: مارک راشفورد در میانه میدان روی یک ضدحمله با پاس توی عمق خود را به محوطه جریمه ایران رساند و در موقعیت سه به یک توپ را به بازیکن کناری خود پاس داد و جک گریلیش دروازه خالی سید حسین حسینی را برای بار ششم باز کرد.

دقیقه 98: در حالی که داور برای نیمه دوم ۱۰ دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود، سردار آزمون در دقیقه ۹۸ صاحب یک موقعیت عالی شد و در موقعیت تک به تک با پیکفود قرار گرفت اما ضربه او پس از برخورد به دست گلر و تیر دروازه به بیرون رفت تا یک موقعیت عالی از دست برود.

دقیقه 100: در صحنه ای که روی محوطه جریمه انگلیس به دست آمد مدافع این تیم پیراهن پورعلی گنجی را کشید و به دنبال اعتراض بازیکنان ایران داور سیستم ویدئویی را چک کرد و اعلام ضربه پنالتی کرد.

دقیقه 103: در شرایطی که دقیقه پایانی بازی سپری می شد مهدی طارمی پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست توپ را به گل تبدیل کند.

یاد آور می‌شود، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود روز ۴ آذر به مصاف تیم ملی ولز خواهد رفت و روز ۸ آذر به مصاف تیم ملی آمریکا می رود تا تکلیف صعود یا حذف ملی پوشان کشورمان از بیست و دومین دوره جام جهانی مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار