ناصر فریادشیران‌ در گفت‌وگو با پانا:

کی‌روش بزرگترین اشتباه تاریخ مربیگری‌اش را مقابل انگلیس انجام داد

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است کی‌روش بزرگترین اشتباه تاریخ مربیگری‌اش را مقابل انگلیس انجام داد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کی‌روش بزرگترین اشتباه تاریخ مربیگری‌اش را مقابل انگلیس انجام داد

امیرحسین اشرفی / ناصر فریادشیران در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به شکست سنگین شاگردان کی‌روش مقابل انگلیس گفت‌: «ترکیبی که کی‌روش چیده بود، اشتباه بود. هدفش از این کار این بود تا نیمه اول با استفاده از ترکیب دفاعی و بازی بسته، با حداقل گل بیرون بیاید و در نیمه دوم ترکیب اصلی‌اش را به زمین بفرستد. با تجربه‌ای که کی‌روش با تیم ملی در دو جام جهانی قبلی داشت، او می‌خواست به مانند بازی با آرژانتین و اسپانیا، بیشتر تمرکز تیم روی دفاع‌کردن باشد و در ضد حملات بتواند به گل برسد. اما آنچه مسلم است مصدومیت بیرانوند همه نقشه‌های کی‌روش را به‌هم‌ ریخت.»

وی افزود: بدشانسی بزرگ بیرانوند این بود که با اشتباه در تایمینگ در خروج از دروازه باعث شد به مجید حسینی برخورد کند و مصدوم شود. بیرانوند واقعاً با فاصله‌ زیاد بهترین گلر ایران است و خیلی می‌توانست در این سیستم به کی‌روش کمک کند. وقتی مصدوم شد، دیدید که کی‌روش با دو دست بر سرش زد! این بدشانسی مهره کلیدی را در حساس‌ترین پست، از ما گرفت. البته او می‌خواست در بازی بماند اما هر چقدر تلاش کرد، درد امانش را بریده و مجبور شدند او را تعویض کنند. این اتفاق ناخواسته باعث شد تا شیرازه تیم ما از هم بپاشد.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «سید‌حسین حسینی که جانشین بیرانوند شد، اصلاً آمادگی ذهنی نداشت. کسی پیش‌بینی نمی‌کرد، گلر اول ایران مصدوم شود. هرچقدر حاج‌صفی به حسینی روحیه داد، او نتوانست خودش را جمع‌وجور کند. حسینی با اینکه در لیگ خیلی خوب کار کرده بود اما در این بازی تمرکز نداشت. او خیلی بازیکن خوب و بااخلاقی است و می‌توانست بهتر روی گل‌ها واکنش نشان دهد. به نظرم اگر به‌جای بیرانوند، پیام نیازمند به زمین می‌آمد، بهتر عمل می‌کرد.»

ناصر فریادشیران گفت: «شجاع و کنعانی‌زادگان قبلاً در پرسپولیس و تیم ملی با بیرانوند بازی کرده بودند و نسبت به هم شناخت کامل داشتند. نمی‌دانم چرا از ابتدا در ترکیب نبودند. انگلیس بازیکنان گران‌قیمت و بهترین ستاره‌های دنیا را دارد. لیگش سرآمد دنیاست. نباید مقابل این تیم مدعی ریسک می‌کردیم. جام جهانی محل آزمون‌وخطا نیست. کی‌روش بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ مربیگری‌اش را مقابل انگلیس انجام داد. باید رامین رضائیان و سردار را بازی می‌داد. چرا فقط با طارمی باید حمله کنیم؟ کاش همان فوتبال خودمان را بازی می‌کردیم. دیدید که فرصت گل داشتیم و ۲ گل هم زدیم. این نشان می‌دهد اگر ترکیب درستی می‌چیدیم، می‌توانستیم این‌قدر با اختلاف نبازیم. فاصله فوتبال ما با انگلیس این اختلاف گل نیست.»

وی تأکید کرد: «وقتی علی کریمی ۵ ماه مصدوم بوده و جزو آخرین نفرات به جام جهانی رفته، چرا باید در ترکیب ثابت باشد؟ اگر کی‌روش ترکیب اصلی‌اش و همان سیستم دفاعی همیشگی‌اش را بازی می‌داد، نهایت پیش‌بینی کرده بودم که ۲ بر یک می‌بازیم اما وقتی ۲ گل عقب افتادیم، گفتم که ۵، ۶ گل می‌خوریم.»

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به دیدار دوم شاگردان کی‌روش با ولز افزود: «مطمئناً این شکست سنگین، مقابل ولز هم تأثیر منفی می‌گذارد. باید بازی بعدی جبران کنیم. من نمی‌خواهم از همین‌الان به کی‌روش انتقاد کنم. باید از تیم ملی حمایت کنیم. دیدار با ولز هم‌ بازی دشواری خواهد بود. آن‌ها کپی همان انگلیس هستند با قدرت بدنی بالاتر. کار ساده‌ای نیست که مربی این شرایط روحی روانی بچه‌ها را بعد از این نتیجه درست کند. هنر می‌خواهد. اکثر بازیکنان ولز در لیگ انگلیس بازی می‌کنند. پس باید هوشیار باشیم و با ترکیب اصلی و با تمرکز بالا بازی کنیم. بدون شک می‌توانیم نتیجه دلخواه بگیریم اگر با برنامه‌تر عمل کنیم. جام جهانی هر ۴ سال یک‌بار اتفاق می‌افتد. چرا نباید با مربی ایرانی نرویم؟ ما که قرار نبود به دور دوم صعود کنیم، پس بهتر بود با یک مربی ایرانی می‌رفتیم. اگر هم قرار بود مربی خارجی باشد، یک نفر باتجربه حتی به‌عنوان مدیر فنی با کادر ایرانی همراه می‌کردیم.»

بهنام آقاجانلو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار