هادی زمانی‌نژاد:

برای رواج فرهنگ مطالعه می‌بایست برنامه‌ها و روش‌های جدید در دستور کار مدارس قرار گیرد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ بیان کرد برای رواج فرهنگ مطالعه می بایست برنامه‌ها و روش‌های جدید در دستور کار مدارس قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برای رواج فرهنگ مطالعه می‌بایست برنامه‌ها و روش‌های جدید در دستور کار مدارس قرار گیرد

به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کارشناسی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش منطقه 4 به همکاران اداری این منطقه یک جلد کتاب اهدا کرد.

هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه4 شهر تهران پیرامون نهضت مطالعه مفید و گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: نقش معلمان در نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی نقش اساسی و مهم است، معلمان می‌توانند این فرهنگ را در میان دانش آموزان تقویت کنند تا در آینده جامعه‌ای داشته باشیم که سرانه مطالعه در آن بالا رفته است.

زمانی نژاد با توجه به تغییر رویه در فرهنگ کتاب و کتابخوانی و گسترش آن در بین افراد افزود: برای ورود فرهنگ مطالعه به مدارس می بایست برنامه های جدیدی طراحی کنیم تا تنوع سلیقه ای دانش آموزان را پوشش دهیم و برای تاثیر پذیری بیشتر این برنامه ها می بایست از مدارس ابتدایی و در سنین پایین کودکی آغاز کرد.

وی اجرای زنگ کتابخوانی در مدارس در هفته کتاب و اجرای مسابقه کتابخوانی در مدارس، تشکیل کارگروه دائمی کتابخوانی و کیفی سازی برنامه ها، تجهیز کتابخانه های مدارس به کتاب‌هایی که در لیست آخر کتاب‌های درسی معرفی شده اند، برنامه ریزی جهت توجیه اولیای دانش آموزان و تشویق آنان به کتابخوانی جهت ایجاد انگیزه مطالعه در دانش آموزان و برنامه ریزی جهت تجهیز کلاس‌های ابتدایی فاقد کتابخانه کلاسی به کتابخانه کلاسی را از جمله فعالیت های موثر در جهت رواج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار