آغاز مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان دختر و پسر استان فارس در شیراز

شیراز (پانا) - مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان دختر و پسر استان فارس از ابتدای آذر‌ در سه مرحله آغاز می‌شود و بیش از 10 هزار دانش‌آموز از سراسر فارس در این مسابقات شرکت می‌کنند که از این تعداد 6 هزار نفر دانش‌آموز پسر و 4 هزار دانش‌آموز دختر باهم به رقابت می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان دختر و پسر استان فارس در شیراز

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های آغاز مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان دختر و پسر استان فارس، با اشاره به اینکه رسانه می‌تواند در اصلاح فرایند تربیت بیشترین نقش را داشته باشد، گفت: در کنار رسانه، عنصر ورزش و تربیت بدنی نقش موثری در فرایند تربیت دارد.

محمد خلیل عسکری، ادامه داد: علمای تعلیم و تربیت یکی از ساحت‌های شش گانه را به حوزه ورزش و تربیت بدنی اختصاص می‌دهند و وقتی به این حوزه با تجهیز امکانات و تزریق کارشناسان متخصص به مدارس و ادارات، به خوبی توجه شود، می‌تواند تاثیرگذار باشد، که خوشبختانه در یکسال اخیر در فارس با باور به این موضوع، این مهم عملی شده است به طوریکه از ابتدای انقلاب تا سال 1400 ، حدود 470 فضای ورزشی در استان فارس داشتیم که به همت همکاران 89 فضای ورزشی در یکسال گذشته در استان ایجاد شده است.

وی افزود: میانگین سرانه ورزشی استان در یکسال گذشته از ۲۲ صدم درصد به 27 صدم رصد رشد داشته است.

وی با اشاره به طرح شهید خرازی مبنی بر بازگشایی فضاهای ورزشی برای خانواده‌ها و والدین گفت: المپیاد درون مدرسه‌ای از ۲۶ مهر کلید خورده و نشاط و شادابی خاصی را به مدارس بخشیده است و در مرحله استانی این مسابقات در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم بیش از 10 هزار دانش‌آموز در این مسابقات شرکت می‌کنند.

این دوره از مسابقات، در مقطع متوسطه دوم در بخش پسران در رشته‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، دومیدانی و فوتسال و در بخش دختران در رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال و دومیدانی از ابتدا تا ۲۸ آذرماه برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، مسابقات فوتبال پسران در مرحله اول و دوم به صورت قطبی و به میزبانی شهرستان‌های فسا، کازرون، فیروزآباد، قادراباد و نواحی ۳ و ۴ شیراز برگزار می‌شود.

عسکری افزود: در مقطع متوسطه اول در بخش پسران نیز مسابقات در ۸ رشته تنیس روی میز، هندبال، بدمینتون، کشتی آزاد، فرنگی، کشتی پهلوانی و شنا باهم رقابت می‌کنند و در بخش دختران هندبال، تنیس، بدمینتون و شنا در اسفندماه برگزار می‌شود و مرحله کشوری آن در تابستان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این مسابقات در حوزه ابتدایی به صورت جشنواره‌ای برگزار می‌شود و برنده و بازنده ندارد و نحوه برگزاری آن شبیه مسابقات ورزشی «پدر و پسر، دختر و مادر» است که بیشتر ترکیبی است و در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی از میزبانی استان فارس در برگزاری مسابقات کشوری والیبال و بسکتبال در بهمن ماه به مناسبت بزرگداشت دهه فجر فارس خبر داد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش محور ورزش پایه است و نقش موثری در شناسایی استعدادها دارد، گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم که به ورزش دانش‌آموزان توجه کنند و از ورزش برای تخلیه هیجانات فرزندان خود استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرروش فارس با تاکید بر اینکه ۲۷۶ فضای ورزشی در کل استان در یکسال گذشته با روی کار آمدن دولت جدید ایجاد شده است، گفت: این یک عملکرد بی‌سابقه در طول تاریخ ۴۴ ساله انقلاب است که به همت همکاران ما در استان و وزارت رقم خورده است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی در استان فارس، گفت: ۹ هزار فضای تربیتی در استان فارس داریم که از این تعداد ۸ هزار مورد آن مدرسه است و نیازمند فضای ورزشی، امکانات و تجهیزات مناسب است که این امر نیازمند همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها نیز است.

وی از ارسال 120 میلیارد سرانه به مدارس در سال جاری خبر داد و افزود: ۱۷ میلیارد سرانه مدارس شبانه روزی نیز امروز ارسال می‌شود که انتظار است بخشی از آن به تهیه امکانات و ملزومات ورزشی نیز تخصیص داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار