مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

سرگروه‌های پرورشی موتورهای پیشرا‌ن در جهت ارتقای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان هستند

‌بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار کرد‌ سرگروه‌های پرورشی موتورهای پیشرا‌ن در جهت ارتقای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سرگروه‌های پرورشی موتورهای پیشرا‌ن در جهت ارتقای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان هستند

ابوالقاسم اکبری در نشست استانی توانمندسازی سرگروه‌های پرورشی، تفکر و سبک زندگی و مشاوره از جایگاه رفیع، ارزشمند و تأثیرگذار سرگروه های پرورشی و مشاوره به‌عنوان موتورهای پیشرا‌ن در جهت ارتقای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: بکارگیری دانش و تجربه ‌روز کشور و همچنین ارتباط با استان‌های موفق در عرصه‌های تربیتی با هدف اجرای کم نقص این طرح‌ها، به عنوان یک ضرورت و نیاز احساس می‌شود.

اکبری با اشاره به هفته مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس افزود: به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، باید از همه ظرفیت‌ها در ارتباط صحیح با نوجوانان و خانواده‌ها بکارگیری و استفاده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در دو سال و نیم گذشته به‌دلیل محدودیت‌های کرونا، دانش‌آموزان در فضای مجازی دچار آسیب‌های بسیاری شده‌اند و در همین راستا، همه دستگاه‌ها وظیفه دارند در بهبود این شرایط، ایفای نقش فعال و موثری داشته باشند.

در ادامه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن با اهمیت خواندن رویکرد تربیتی و تمام‌ساحتی دانش‌آموزان در شرایط کنونی، نقش مربیان پرورشی و مشاوره در مدارس را حیاتی خواند و گفت: نقش سرگروه‌ها به‌عنوان حلقه ‌میانی و تاثیرگذار ارتباط با مربیان و مشاوران در سطح شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت است.

محمد عقیقی در ادامه با تأکید بر لزوم ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های پرورشی و مشاوره در آموزشگاه‌ها، از تلاش‌های همه همکاران فعال در حوزه پرورشی و مشاوره استان تقدیر و تشکر کرد.

در پایان نیز، از کتاب سرمشق‌های آسمانی نوشته‌ علی تفریحی، جهت استفاده در مراسم آغازین مدارس استان رونمایی شد.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار