دانش‌آموز هنرمند البرزی در گفت‌وگو با پانا‌:

هنر نقاشی از نظر روحی باعث تخلیه روان و دوری انرژی منفی از فرد می‌شود

کرج (پانا) - یک دانش‌آموز نقاش دبیرستان هوشمند فاطمیه ناحیه یک کرج بیان کرد نقاشی هنری پایدار است وقتی رسم می‌شود تا سال‌ها می‌تواند در ذهن حک شود و آشکارا خودنمایی کند. هنر نقاشی از نظر روحی می‌تواند باعث تخلیه روان و دوری انرژی منفی از فرد شود.

کد مطلب: ۱۳۲۵۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
هنر نقاشی از نظر روحی باعث تخلیه روان و دوری انرژی منفی از فرد می‌شود

نرگس السادات حسینی، دانش‌آموز پایه دوازدهم رشته تجربی هنرمندی که به‌طور حرفه‌ای چندین سال در زمینه نقاشی و طراحی کار می‌کند، در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «در دوران کودکی مادرم به من رنگ آمیزی را یاد داد و من از آن موقع به ابزار نقاشی علاقمند شدم. روز به روز تمرکزم را روی نقاشی بیشتر می کردم تا اینکه متوجه شدم علاقه من به نقاشی و کارهای هنری بسیار زیاد است. تصمیم گرفتم زمان بیشتری را برای این کار اختصاص دهم. برای اولین بار در شش سالگی کلاس های نقاشی را شرکت کردم تا مهارت بیشتری کسب کنم سپس متوجه شدم که به تمامی ابعاد هنر علاقه مند هستم و دوست دارم در تمام زمینه های نقاشی فعالیت کرده و تجربه کسب کنم به همین دلیل دو بار در کلاس‌های نقاشی و یک بار هم در کلاس طراحی شرکت کردم.»

وی افزود: «از ابتدای کودکی تا دوران نوجوانی سعی در کشیدن نقاشی با مداد رنگی داشتم اما بعدها یعنی از زمانی که کلاس هفتم بودم ،شروع به طراحی و نقاشی در سبک سیاه قلم کردم. علاقه بی انتهایی نسبت به هنر نقاشی و سبک های آنها دارم و یکی از اهدافم در این حرفه این است که بتوانم آثار متفاوتی را بکشم و دیگران را مجذوب کنم،آنچنان که متوجه گذر زمان نشوند و اکثر آنها به هنر علاقمند شوند. به امید روزی که بتوانم سبکی نو پدید آورم و نمایشگاه و گالری های متعددی در سراسر کشورم و حتی کشور های خارجه برگزار کنم.»

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: «باید به دنبال چیزی رفت که به آن علاقه و ایمان داشته باشیم، زیرا این کار به من کمک می کند تا در آن لحظه زندگی کرده و زندگی واقعی را تجربه کنم.از نظر من نقاشی مزایای زیادی از هر جنبه ای دارد به طور مثال اگر از نظر سلامتی درنظر بگیریم، برای تقویت حافظه و تقویت تمرکز و تعادل، نقاشی مفید است و می تواند ما را به یک فرد ایده پرداز خلاق تبدیل کند. همچنین از نظر روحی می تواند باعث تخلیه روان و دوری انرژی منفی از خودمان شود.»

وی در پایان گفت: «به نظر من نقاشی هنری پایدار است که وقتی رسم می شود تا سال ها می تواند حک شود و آشکارا خودنمایی کند. اولین شرط طراحی و نقاشی خوب علاقه است که باعث می شود با کمال میل برای آن زمان صرف کرد. شرط دوم عدم ناامیدی و ادامه به تلاش است. هر فردی اگر بخواهد نقاش ماهری شود باید بارها یک نقاشی را با استمرار و تکرار بکشد تا چیزی که می خواهد را بدست آورد که البته این کار مستلزم صبر و حوصله است. شرط سوم به پایان رساندن نقاشی است، زیرا نقاشی ناقص باعث کاهش اعتماد به نفس و در نتیجه کاهش علاقه به نقاشی می شود و شرط آخر زاویه دید است که در هر فرد متفاوت است و باید برای بهتر کردن نقاشی از زوایای مختلف به یک طرح نگاه کرد.«

دانش‌آموزخبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار