معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز‌:

مهاجرپذیری البرز و عدم شناسایی دقیق، عامل بازماندن از تحصیل

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز از برگزاری نشست هم‌اندیشی نماینده مجمع خیرین سوادیار استان‌ با سازمان سوادآموزی‌ اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها به‌منظور حمایت از بازماندگان از تحصیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرپذیری البرز و عدم شناسایی دقیق، عامل بازماندن از تحصیل

دومین جلسه کارگروه تخصصی شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت بازماندگان از تحصیل با حضور رویا عسگرپور، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش، زینب بابا، رئیس اداره سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش، علیرضا صالحی تبار رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش و سید احمد طباطبایی موسس مرکز غیردولتی راه نور (حامیان کودکان بازمانده ازتحصیل و خیرین شهرستان نظرآباد) و عضو مجمع خیرین سوادیار استان در دفتر معاونت سواد آموزی برگزار شد.

رویا عسگرپور معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، از حضور همکاران و نماینده خیرین سوادیار (حامیان کودکان بازمانده ازتحصیل) تشکر و قدرانی کرد.

وی افزود: برنامه عدالت آموزشی، افزایش پوشش تحصیلی و فراهم کردن سطح دسترسی همگانی به آموزش و پرورش عمومی یکی از سیاست های اولیه نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دولت فعلی بوده و در محتوای سند تحول بنیادین به این مهم به درستی اشاره شده است، تا آموزش و پرورش ضمن همراهی تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه موسسات دولتی و غیردولتی و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود تلاش کند تا همه دانش آموزان بتوانند از مزایای نظام تعلیم و تربیت عمومی بهره‌مند شوند.

معاون سوادآموزی استان در ادامه با بیان پیچیدگی‌های خاص استان البرز اعم از مهاجرپذیری، تنوع فرهنگی، اسکان شاغلان در تهران، وجود چند زندان و... به افراد لازم‌التعلیمی اشاره کرد که با وجود برخورداری از استعدادها و علاقه به کسب علم و دانش، به علت عواملی از جمله عدم شناسایی صحیح و دقیق، فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، کبر سن، تعصبات قومی و قبیله ای، معلولیت و... از این نعمت محروم هستند.

عسگرپور با اشاره به احصاء و پالایش لیست بازماندگان از تحصیل ارسالی از وزارتخانه که با مساعدت و پیگیری معاونت ابتدایی و متوسطه استان انجام پذیرفت و گزارش تحلیل وضعیت افراد بازمانده از تحصیل استان به قرارگاه اجتماعی وزارتخانه ارسال شد، به یکی از وظایف مهم مجمع خیرین سوادیار که همان پیگیری به منظور شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت بازماندگان از تحصیل است، تاکید کرد.

وی در پایان ضمن تاکید هرچه بهتر عمل کردن در پیگیری مسائل فوق با همراهی همه نهادها و دستگاه های اجرایی خواستار حمایت جدی برای بازگردان به عرصه علم و سواد این عزیزان شد.

در ادامه جلسه سید احمد طباطبایی، نماینده مجمع خیرین با ارائه پیشنهاد و هم اندیشی در این زمینه به منظور پیگیری جدی تر و تعامل هر چه بیشتر با خیرین سوادیار و گروه های جهادی استان و معرفی پتانسیل ها و ظرفیت ها به منظور تسهیل در راستای اهداف مجمع خیرین سوادیار اعلام آمادگی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار