مدیر آموزش و پرورش ملارد تأکید کرد:

لزوم عملیاتی شدن فعالیت‌های آموزش و پرورش توسط اعضای شورای دانش‌آموزی

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد در نشست هیئت رییسه شورای دانش‌‌‌آموزی‌ ضمن اشاره به اهمیت نقش پررنگ شورا بیان کرد عملیاتی شدن فعالیت‌های آموزش و پرورش، در برنامه‌های شورای دانش‌آموزی باشد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم عملیاتی شدن فعالیت‌های آموزش و پرورش توسط  اعضای شورای دانش‌آموزی

سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش ملارد در جمع اعضای هیئت رییسه شورای دانش‌‌‌آموزی‌ بیان کرد: اتفاقات مهم در اجتماع، توسط دانش‌آموزان هر جامعه رقم می‌خورد و جلسات شورای دانش‌آموزی محل به فعلیت رساندن استعدادهای اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: این جلسات و نشست‌ها می‌تواند خیلی مهم باشد، لازم است از شعار خارج شویم و کارها را عملیاتی‌تر بنگریم.

تیموری‌راد افزود: دانش‌آموزان عضو شورای دانش‌آموزی پتانسیل بالایی دارند و بسیاری از فعالیت‌ها در مدارس را عهده‌دار هستند، اینها ارزشمند است اما اگر بتوانیم شورا را در تصمیم‌سازی مدارس دخیل کنیم، بسیار اهمیت دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان ایده‌ها و تفکرات جالبی دارند و لازم است از تفکرات دانش‌آموزان نخبه در مجموعه آموزش و پرورش استفاده شود، بنابراین اگر بتوانیم از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم، خروجی تربیتی بالایی خواهد داشت، حتی در موضوع تدریس هم می‌شود از دانش‌آموزان بهره برد، و اگر درصد بالایی از کار تدریس در کلاس توسط دانش‌آموزان انجام شود، این روش پویا نتیجه بهتری دارد.

وی به لزوم اعتماد مسئولین به دانش‌آموزان در انجام پروژه‌های تربیتی مدارس تأکید کرد و افزود: توانایی اعضای شورای دانش‌آموزی بسیار در سطح بالایی است و دانش‌آموزان می‌توانند با برنامه‌ریزی در برنامه‌های آموزشی و تربیتی، پژوهشی، ورزشی، اردویی و فرهنگی موثر باشند.

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد نیز طی سخنانی گفت: از سال گذشته مقرر شد از ظرفیت دانش‌آموزان با همکاری فرهنگیان مدارس در کارگروه‌های مختلف استفاده کنیم، اتفاقات خوبی در این زمینه افتاد، استعدادیابی انجام شد و در کارگروه فرهنگی هنری، زمینه‌یابی انجام شد و این نشان‌دهنده دقت و کوشش مسئول کارگروه فرهنگی است.

وی افزود: اصل تمرین شورا، تمرین اجتماعی شدن است و باید خروجی تربیتی و مثبتی داشته باشد، کارگروه حیات طیبه، فرهنگی هنری، استعدادیابی، تربیت‌بدنی و سلامت و فضای مجازی از کارگروه‌های تخصصی و فعال در شورای دانش‌آموزی هستند و لازم است از ظرفیت اعضاء آن‌ها در اجرای مراسم‌ها و برنامه‌های متنوع آموزش و پرورش استفاده کنیم.

در این نشست، دانش‌آموزان اعضای هیئت رییسه شورای دانش‌آموزی مدارس ملارد، نظرات خود را ارائه کرده و به ابهامات آن‌ها با تبادل نظرات حاضرین، پاسخ داده شد، همچنین از دانش‌آموزان فعال در شورای دانش‌آموزی منطقه، تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار