مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

دوره ارتقای توانمندی‌های 1000 روحانی برای امامت جماعت مدارس در اراک آغاز شد

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از آغاز دوره ارتقای توانمندی‌های 1000 روحانی امام جماعت مدارس در اراک خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دوره ارتقای توانمندی‌های 1000 روحانی برای امامت جماعت مدارس در اراک آغاز شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری در دوره توانمندسازی ائمه جماعات روحانی مدارس تاکید کرد: هدف ما از حضور روحانیت در مدارس، صرفا اقامه نماز نیست، بلکه می خواهیم ارتباطمان را با دانش آموزان بهبود بخشیده و تقویت کنیم.

وی افزود: بچه های امروز دوست دارند حرف بزنند تا بشنوند و نیاز دارند تا صحبت هایشان شنیده شود و سوالات زیادی در ذهن دارند، شاید معلمان با توجه به محتوای آموزشی فرصت نکنند حرف ها و نظرات دانش آموزان را بشنوند بنابراین در طول هفته روحانیون حاضر در مدارس نقش شنوندگی را برعهده بگیرند و حرف های دانش آموزان را گوش کنند، روحانی حاضر در مدرسه باید بیش از آنچه حرف می زند، گوش کند، مثلا ۲۰ دقیقه گوش کند و دو دقیقه حرف امروزی مبتنی بر نیاز دانش آموز بزند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برنامه «نور چشم» برنامه محوری آموزش و پرورش در حوزه نماز است. نور چشم شامل برنامه های اقامه نماز، بهار بندگی (جشن تکلیف)، آموزش احکام عملی و نماز، انتخاب مرجع تقلید و طرح پیوند منزل، مدرسه و مسجد می شود که روحانیون حاضر در مدرسه می توانند در این فرآیند آموزش و پرورش را یاری کنند.
باقری ادامه داد: بهترین راه مرتبط کردن دانش آموزان با مسجد، حضور امام جماعت مسجد در مدرسه است و همچنین طرح چون و چرا (گفتمان دینی) بهترین فرصت برای آشنایی و پاسخگویی به سوالات دینی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و.... دانش آموزان است و از آنجا که اکنون در میدان جنگ نرم هستیم، اگر ما نتوانیم پاسخ سوالات و شبهات دانش آموزان را بدهیم، آنها در فضای مجازی به دنبال پاسخ خواهند بود، فضایی که توسط معاندین مدیریت می‌شود.
وی در خاتمه گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا تمام ظرفیت ها را باهم همراه کنیم.

دوره توانمندسازی هزار روحانی امام جماعت از شش استان از امروز در اراک آغاز شد. این دوره در راستای سیاست‌های اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش‌رو، و جهت ارتقای توانمندی های 10هزار امام جماعت و روحانی است که می خواهند فعالیت خود را در مدارس سراسر کشور آغاز کنند. افتتاحیه این دوره 10هزار نفری روز شنبه در شهر تهران و با حضور 400 نفر از ائمه جماعت روحانی خواهر و برادر آموزش و پرورش شهر تهران آغاز شده بود و قرار است در استان های دیگر نیز ادامه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار