برگزاری جلسه هماهنگی کنگره ملی ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی در آموزش و پرورش پارس‌آباد

اردبیل (پانا) - جلسه هماهنگی کنگره ملی ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی با محوریت شناخت هویت ملی و الگوهای تمدن‌ساز در آموزش و پرورش پارس‌آباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی کنگره ملی ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی در آموزش و پرورش پارس‌آباد

در این جلسه الله بخش نجفی، مدیر آموزش و پرورش پارس آباد، هدف از اجرای کنگره ملی ۳۱۳ سازمان دانش آموزی را شناسایی و معرفی شخصیت‌های برجسته، الگو و تمدن‌ساز هر منطقه دانست و گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری بر تقویت هویت دینی و ملی قشر آینده‌ساز دانش‌‌آموز، طرح فرهنگی تربیتی ۳۱۳ با رویکرد معرفی مفاخر و مشاهیر برجسته ملی به دانش‌آموزان و تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی توسط سازمان دانش‌آموزی پروژه کنگره ملی 313 در این مدیریت ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ۳۱۳ منجر به شناخت دقیق‌تر نوجوانان و جوانان ما از محیط پیرامون می شود ،افزود: تقویت فرهنگ‌ و هویت ملی باعث می‌شود نوجوان و جوان ما، به وطن، نظام اسلامی و اعتقادات دینی و ملی خود پایبند باشد؛ در واقع هرچقدر تلاش کنیم هویت ملی را برای این قشر آینده‌ساز پررنگ‌ کنیم، به آنها کمک خواهیم کرد تا به شناخت درستی از محیط پیرامون خود دست پیدا کنند؛

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد تصریح کرد: رویکرد طرح 313 این است که دانش‌آموزان به جای شخصیت‌های خارجی با مفاخر، مشاهیر و الگوهای تمدن‌ساز منطقه خود و خدماتی که برای کشور ارائه داده‌اند آشنا شوند و از آنها الگو بگیرند.

در ادامه جلسه عادل قادری، معاون پرورشی وتربیت بدنی شهرستان هم ضمن تشریح شیوه نامه اجرایی این طرح افزود: طرح 313 در 3 مرحله اجرا می‌شود که مرحله اول به‌صورت مدرسه‌ای بوده و این مفاخر با روش‌های مختلف در سطح مدرسه شناسانده می‌شوند.

وی ادامه داد: مرحله دوم طرح به‌صورت شهری بوده که بهمن سال جاری در قالب نمایشگاه شهری اجرا می‌شود و مرحله سوم نیز به‌صورت کنگره ملی در اسفند امسال یا اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه پس از بحث وتبادل نظر، مواردی همچون توجه به شخصیت‌های فرهنگی،هنری، حوزوی، پیشنهاد تحقیق از شخصیت‌ها توسط دانش‌آموزان واستفاده از منابع مختلف مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار