‌با اقدامی به‌موقع و آگاهانه

‌دانش‌آموز آبسردی ناجی همکلاسی‌اش شد

دماوند (پانا) - دانش‌آموز نجاتگر آموزشگاه مریم عذرا شهر آبسرد، با اقدام به‌موقع و آگاهانه توانست جان یکی از همکلاسی‌های خود را نجات دهد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
‌دانش‌آموز آبسردی ناجی همکلاسی‌اش شد

متین میرزاپور، مدیر آموزشگاه مریم عذرا شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چند روز گذشته، بر اثر اتفاقی که در این مدرسه رخ داد، یکی از دانش‌آموزان دچار سانحه‌ای شد و از حال رفت‌.

وی افزود: سریعاً با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس گرفتیم و در همین زمان هرچقدر که تلاش کردیم تا دانش‌آموز سانحه‌ دیده را هوشیار کنیم، نتوانستیم.

مدیر آموزشگاه مریم عذرا شهر آبسرد ادامه داد: در این بین، معصومه علی‌اکبری یکی از دانش‌آموزان که دوره‌های کمک‌های اولیه را گذرانده بود، دانش‌آموز سانحه دیده را احیا کرد و به هوش آمد و توانستیم آن را به مرکز بهداشت منتقل کنیم.

میرزاپور ادامه داد: وجود دانش‌آموزی که دوره کمک‌های اولیه را گذرانده، لطف بسیار بزرگی برای ما بود که توانست با نفس‌های مصنوعی، دانش‌آموزی که از حال رفته بود را احیا کند.

سعید طاهری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند نیز در این راستا گفت: جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد که آموزش کمک‌های اولیه را به دانش‌آموزان ارائه کند تا در چنین حوادثی هم در داخل خانه و هم مدرسه اتفاق بیفتد، دانش‌آموزان بلافاصله آموزش‌هایی که تعلیم دیده‌اند را به کار بگیرند و صدمات احتمالی را کاهش دهند.

گفتنی است در مراسمی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر آبسرد از دانش‌آموز نجاتگر آموزشگاه مریم عذرا شهر آبسرد تجلیل و آموزش‌های امداد و نجات به دانش‌آموزان ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار