مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

«آموزش» و «فرهنگ‌سازی» در کاهش اثرات بلایای طبیعی بسیار موثر است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت آموزش و فرهنگ‌سازی دو اصل مهم در کاهش اثرات و تلفات بلایای طبیعی و غیرمترقبه هستند که مانور زلزله و ایمنی نیز باید بر پایه این دو اصل مهم در مدارس برگزار شوند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
«آموزش» و «فرهنگ‌سازی» در کاهش اثرات بلایای طبیعی بسیار موثر است

حسنعلی میرعبدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: فرهنگ یک موضوع تک عاملی نیست و از همین جهت آموزش و پرورش در این زمینه نیاز به همراهی و یاری سایر نهادها، دستگاه ها و متنفذین و معتمدین دارد.

وی با بیان اینکه آموزش اقدامات لازم در مواجهه با زلزله و دیگر بلایای طبیعی در کاهش تلفات جانی و خسارت‌های ناشی از زلزله بسیار مؤثر است، افزود: فرهنگ سازی برای مقابله درست و به‌هنگام در برابر بلایای طبیعی در مدارس بسیار مهم است، چرا که یک سوم جمعیت استان را دانش آموزان تشکیل می‌دهند و دو سوم دیگر جمعیت نیز مستقیم و غیرمستقیم با دانش آموزان و مدرسه در ارتباط هستند.

حسنعلی میرعبدی بر استفاده از ظرفیت شبکه شاد شبکه در آموزش مقابله با بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت: در راستای توانمندسازی دانش آموزان و معلمان در مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه پذیرای محتوای آموزشی تولید شده توسط ارگان های امدادی همچون جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس هستیم.

وی همچنین بر استمرار این برنامه ها بر اساس انعقاد تفاهم نامه چندجانبه با محوریت رسانه برای اثربخشی هر چه بیشتر در جامعه تاکید کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه هشتم آذر ماه ۱۴۰۱ برای برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان معین شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار