رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان:

مانور زلزله در تمام مدارس استان زنجان اجرا می‌شود

زنجان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان گفت مانور زلزله سراسری طبق بخشنامه ابلاغی در تمام مدارس استان باید اجرا شود.

کد مطلب: ۱۳۲۳۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله در تمام مدارس استان زنجان اجرا می‌شود

راویه قاسمی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی که به میزبانی سازمان دانش‌آوزی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: بخشنامه مانور سراسری زلزله ابلاغ شده و این مانور در تمام مدارس سطح استان باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه مانور سراسری زلزله از ساعت 10 تا 10:30 روز سه‌شنبه (8 آذر) اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: آژیر زلزله در این روز از رادیو به صدا درمی‌آید و مانور سراسری طبق بخشنامه در تمام مدارس باید اجرا شود.

قاسمی با بیان اینکه مانور زلزله در 2 بخش خواهد بود، افزود: بخش اول در تمام مدارس است و بخش دیگر مانور میدانی است که به‌صورت نمادین در یکی از مدارس برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان از همکاری دستگاه‌های مختلف جهت اجرای هرچه بهتر مانور سراسری زلزله خبر داد و گفت: اورژانس و آتش‌نشانی به‌صورت نمادین در برنامه خواهند بود تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده شود ضمن اینکه مدرسان هلال احمر نیز اقدام به آموزش ایمنی خواهند کرد.

وی سپس به بیان اهداف و نکات لازم در اجرای مانور زلزله پرداخت.

ارائه آموزش‌های مستمر سبب آگاهی جامعه برای ایمنی در برابر حوادث می‌شود

صفی‌اله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر مستندسازی مطلوب از اجرای برنامه‌ها گفت: اقدامات اجرایی هر اندازه مستندسازتر از سال‌های گذشته باشد طبق دستورالعمل ابلاغی در سطح ملی، مقبول خواهد شد.

وی ابراز کرد: آموزش‌های لازم در خصوص امداد و نجات، پناه گرفتن و اطفای حریق اگر در تمام مدارس ارائه شود قطعاً این آموزش‌ها از طریق دانش‌آموزان به خانواده‌ها نیز منتقل شده و شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» به خوبی محقق می‌شود.

کرامتی با بیان اینکه هجوم افراد به بیرون از خانه در اثر حوادثی مانند زلزله از روی ناآگاهی است، اظهار کرد: گاهی خانه‌ها امن‌تر از محیط بیرون هستند اما عدم آگاهی سبب هجوم افراد به بیرون و در نتیجه منجر به صدمات می‌شود اما ارائه آموزش‌ها در این زمینه تاثیرگذار است تا افراد بلافاصله به بیرون هجوم نیاورند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: اسامی تمام مدارس استان هم به هلال احمر و هم به شهرداری اعلام شود تا آموزش‌های لازم نسبت به امداد و نجات و اطفای حریق در آن مدارس ارائه شود.

مانورها از حالت نمایشی به عملیاتی تغییر کند

ابوالفضل رستمی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری زنجان نیز گفت: اگر مانورها را از حالت نمایشی به عملیاتی و تمرینی بتوانیم تغییر دهیم، بهتر خواهد بود.

وی ابراز کرد: در این صورت برای مثال با قطع گاز، آب و برق مدارس می‌توان مشاهده کرد که دستگاه‌های خدمات‌رسان چه امکاناتی برای شرایط اضطراری در مدارس فراهم کرده‌اند.

رستمی خاطرنشان کرد: با این اقدام می‌توان برای تجهیز مدارس به کانکس‌های اسکان اضطراری و تامین برق و آب اضطراری اقدام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار