مدیر آموزش و پرورش دماوند تأکید کرد
ضرورت آگاهیبخشی دانشآموزان نسبت به آسیبهای اجتماعی در دماوند
دماوند (پانا) - مدیر آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه آگاهیبخشی دانشآموزان نسبت به آسیبهای اجتماعی از گرفتاری آنان در دام اعتیاد جلوگیری میکند، گفت باید تلاش شود تا دانشآموزان به سمت یادگیری مستقل هدایت شوند.
زهرا طاولی در گفتوگو با پانا با بیان اینکه از ۲۲ تا ۲۸ آبانماه به عنوان هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی نامگذاری شده است، اظهار کرد: «با توجه به اهمیت جلوگیری از گسترش آسیبهای اجتماعی، برنامههای متنوعی در معاونت پرورشی و تربیت بدنی به ویژه حوزه مشاوره آموزش و پرورش پیشبینی شده است.»
وی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاههای آموزشی برای خانوادهها و آگاهی بخشی دانشآموزان به خصوص در مقاطع متوسط اول و دوم از برنامههای مد نظر است، افزود: «برخی از دانشآموزان در مقاطع اول و دوم متوسطه با توجه به استفاده از شبکههای مختلف مجازی و بلوغی که دارند، گاهی به صورت ناخودآگاه وارد آسیبهایی میشوند که عواقب آن در سالهای آینده خود را نشان میدهد.»
مدیر آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: «ایجاد بسترهای مناسب فعالیتهای تربیت بدنی، ورزشی و تفریحی برای دانشآموزان با توجه به زیست بومی که در شهرستان دماوند وجود دارد، یکی از راههای بسیار مطلوبی است که دانشآموزان میتوانند در کنار ارتقای وضعیت آموزشی به وضع ورزشی و تربیت بدنی خود رسیدگی کنند.»
طاولی با تأکید بر اینکه اجرای برنامههای هنری میتواند در زمینههای پیشگیری و رفع آسیبهای اجتماعی مؤثر باشد، بیان کرد: «برگزاری نمایشگاههای مختلف در خصوص آثار مخرب آسیبهای اجتماعی، اجرای نمایش و تولید محتواهای الکترونیکی در آگاهی بخشی دانشآموزان نقش اساسی دارند.»
وی تأکید کرد: «دانشآموزان باید با طراحی پرسشی مبنی بر اینکه "چگونه آسیبهای اجتماعی به وجود میآیند؟"، خود شناخت بیشتری نسبت به این موضوع داشته و با راهبری استادان و متخصصان این حوزه به دنبال حل مسأله و راهکار باشند و ما نیز در حوزه آموزش و پرورش مشاوران توانمندی داریم که میتوانند مثمر ثمر باشند تا با آگاهی از آسیبهای اجتماعی از افتادن دانشآموزان در دام اعتیاد جلوگیری شود.»
مدیر آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا دانشآموزان را به سمت یادگیری مستقل هدایت کنیم، خاطرنشان کرد: «در این راستا، لازم است که مدیران، معلمان، راهبران و مربیان سیاستگذاری خود را در جهت آگاهیبخشی عملی و تعاملی با دانشآموزان اتخاذ کنند، نه اینکه کار خود را صرف سخنرانی و مطالعه یک طرفه قرار دهند.»
طاولی اضافه کرد: «آموزشهای قرآنی، تعالیم الهی و سیره اهل بیت، انس با قرآن و یاد خداوند متعال از مواردی است که در حوزه آسیبهای اجتماعی میتواند برای دانشآموزان اثرات ایمن به وجود بیاورد.»
ارسال دیدگاه