در سازمان دانش‌آموزی استان کرمان؛

خانه یاریگران زندگی در کرمان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان افتتاح شد

کرمان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد خانه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان استان در محل سازمان دانش‌آموزی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
خانه یاریگران زندگی در کرمان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان افتتاح شد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فراهم‌سازی مقدمات لازم برای راه‌اندازی و تجهیز این مرکز خاطرنشان کرد: مدارس بهترین مکان برای توانمندسازی دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی ویژه دانش‌آموزان، معلمان و اولیا با همکاری نیروی انتظامی خبر داد و افزود: شناسایی آسیب‌های اجتماعی به دانش‌آموزان ضروری است.

رضایی توانمندسازی دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در مدارس، بهبود و ارتقا خدمات برای شناسایی و کمک به دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر و تقویت عوامل محافظت کننده و کاهش مخاطره آمیز دانش آموزان را از مهمترین اهداف راه اندازی و تجهیز کانون یاریگران زندگی برشمرد.

وی بر تقویت مهارت نه گفتن در بین دانش آموزان تاکید و خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان برای بهتر زیستن و باهم زیستن ضروری است‌.

رضایی با تاکید بر آموزش مهارت خودآگاهی به دانش آموزان خاطرنشان کرد: اگر دانش آموز خود و شخصیت ارزنده خود را بشناسد هرگز به سمت آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر روی نمی آورد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: آموزش مهارت تاب آوری باید در اولویت آموزش مهارت های زندگی قرار گیرد تا دانش آموزان کنترل هیجانی بیشتری داشته و رفتارهای تکانشی کمتر و کنترل خشم بیشتری داشته باشند.

رضایی اظهار کرد: ارتقای سلامت دانش ‎آموزان و پیشگیری از آسیب ‎های اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه ‎های آموزش و پرورش استان بوده که این امر مستلزم شناسایی آسیب ها و تعامل و همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از اولیا اکثر کارهای شخصی فرزندان خود را انجام می دهند بر آموزش مهارت های خودمهارتی به دانش آموزان تاکید کرد.

بر پایه این گزارش خانه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان، مدیرکل بهزیستی استان، معاونت پیشگیری از وقوع جرم فرماندهی انتظامی و جمعی از مسئولان و دانش آموزان افتتاح شد.

گفتنی است: خانه یاریگران زندگی مجهز به دستگاه های تمرکزی، آموزشی و ورزشی است که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با همکاری شورای هماهنگی مواد مخدر و آموزش و پرورش استان در محل سازمان دانش آموزی تجهیز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار