کارشناس مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفهای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی:
ضرورت تلفیق آموزشهای تئوری همراه با مهارتآموزی
شهرقدس (پانا) - کارشناس مسئول مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفهای علوم پزشکی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بر تلفیق آموزش تئوری به دانشآموزان با فعالیت عملی و مهارتآموزی با هدف تولید محصول و سرمایه تاکید کرد.
شیده خانقلی، کارشناس مسئول مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفهای علوم پزشکی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در گفتوگو با پانا در حاشیه دیدار با دانشآموزان دبیرستان فرزانگان آموزش و پرورش شهر قدس و مرکز پرورش قارچ این واحد آموزشی گفت: «لازم است تا آموزش به دانشآموزان به صورت تئوری را باید با فعالیت عملی و مهارتآموزی به تولید محصول و سرمایه تبدیل کنیم.»
وی در رابطه با اینکه آموزش فعالیتهایی مانند پرورش قارچ به دانشآموزان موجب یادگیری و ورود آنها به عرصه تولید و کار خواهد شد، افزود: «در واقع ما با آموزش دادن این مهارتها مانند پروسه پرورش قارچ دانشآموزان را به چالش میکشیم و آنها را با درآمدزایی و مهارتهای عملی آشنا میکنیم.»
خانقلی تصریح کرد: «متأسفانه یک بخش که در چرخه آموزشی ما نبودش احساس میشود بحث کار عملی و مهارتی است؛ دانشآموزان ما یک مهارت را یاد نمیگیرند بلکه خیلی چیزها را به لحاظ تئوری یاد میگیرند.»
وی بیان کرد: «در بحث عملی و ورود دانشآموزان به کارهایی از جمله، پرورش قارچ، عصاره گیاهان دارویی، پرورش جوانه، پرورش زنبور عسل و خیلی از مهارتهای دیگر باعث میشوند که این دانشآموزان از این ابتدا تا انتها یک پروژه کار تولیدی را ببینند و یاد بگیرند.»
کارشناس مسئول مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفهای علوم پزشکی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: «دانشآموزان با یادگیری این مهارتها و قسمتهایی مانند محاسبه درآمد و هزینه و تنظیم کردن این دو با کار آشنا میشوند و در اینجا از بحث تئوری کار خارج خواهدشد و عملاً یک پروسه تولیدی را تجربه میکنند.»
وی اظهار کرد:«انجام این کارهای عملی در مدارس قطعاً میتواند بسیار تاثیرگذار باشد و باعث این شود که دانشآموزان بعد از موفقیت تحصیلی در کنار شغل مورد نظر به کارآفرینی در این راه بپردازند و باعث پرورش این مهارت بشوند.»
خبرنگار دانشآموز: زهرافتحی
ارسال دیدگاه