باید جهاد تبیین و اقناع را از آموزش و پرورش شروع کنیم

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت‌ ما باید تلاش خود را از آموزش و پرورش شروع کنیم و جهاد تبیین و اقناع و روشنگری را از این سنگر آغاز کنیم.

کد مطلب: ۱۳۲۲۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
باید جهاد تبیین و اقناع را از آموزش و پرورش شروع کنیم

آیت الله سیدحسن عاملی ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در همایش مجریان و مشارکت کنندگان طرح تربیتی امین با بیان این که امپراطوری رسانه‌ای غرب، افکار عمومی را در اختیار گرفته و قبح هر ارزشی را شکسته است، افزود: هدف آنها در اختیار گرفتن ثروت، فکر و اختیار ملت‌هاست.

وی فکر ملت‌ها را اصلی‌ترین ثروت آنها خواند و با اشاره به ترور شخصیتی و فکری بزرگان ملت‌ها توسط امپراطوری رسانه‌ای جهان استکباری اظهار کرد: هجمه سنگینی علیه ملت‌های مستقل از جمله ملت ایران به راه انداخته‌اند و صدای فتنه آنها بعدا بیشتر به گوش خواهد رسید.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: امروزه امپراطوری رسانه‌ای جهان غرب کاری کرده که کسی سمت حق نمی‌آید و آنها حتی جنگ را به داخل جامعه و به متن خانوده‌ها کشانده‌اند و از میان ۲۰۰ شبکه‌ای که علیه ایران برنامه پخش می‌کنند، پنج شبکه به طور شبانه روزی ویژه برنامه‌هایی علیه ایران دارند.

عاملی گفت: هر کسی تماشاگر این شبکه‌های بیگانه و مغرض باشد، فکر می‌کند که در ایران همه چیز تمام شده و کشور و انقلاب در حال اضمحلال است و برخی فریب‌خورده، با این توهم به میدان می‌آیند.

وی انقلاب اسلامی ایران را اصلی‌ترین مشکل جهان استکباری غرب دانست و اضافه کرد: ایران پس از ۲۰۰ سال هیمنه و شاخ دشمن را شکسته و آنها در چهار دهه اخیر از هر راهی که برای ضربه زدن به ایران رفته‌اند، شکست خورده و جواب نگرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: دشمنان امروزه با بهره‌گیری از رسانه‌ها و فضای مجازی به میدان وارد شده‌اند تا افکار و باورهای ملت ما را تصرف کنند و در این راه ما باید تلاش خود را از آموزش و پرورش شروع کنیم و جهاد تبیین و اقناع و روشنگری را از این سنگر آغاز کنیم.

عاملی در بخش دیگری از سخنانش مدیریت منابع انسانی در آموزش و پرورش را بسیار مهم برشمرد و گفت: مربیان و معلمان در نظام آموزش و پرورش باید گره‌های ذهنی فرزندان این ملت را باز کنند چرا که برخی گره‌ها اگر در اذهان جا باز کند، از هر سلاحی خطرناک‌تر است.

وی با اشاره به سازماندهی ۵۷ هزار نیروی متخصص رسانه‌ای توسط جریان استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: جریانات فکری مد نظر آنها امروز خود را در فضای مجاری نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: امروزه گوش دانش‌آموزان پر از شبهاتی است که توسط جریانات مختلف انحرافی و مغرض ایجاد شده و طلاب حاضر در طرح طلاب امین باید طوری فعالیت کنند که علاوه بر گره‌گشایی از شبهات ایجاد شده، دانش‌آموزان راهنمایی و هدایت هم بشوند.

عاملی افزود: دشمنان امروز به افکار نفوذ کرده‌اند ولی با رفتار عقلانی و منطق درست می‌توان مشکلات و گره‌های ذهنی فرزندان این ملت را در مدارس حل کرد.

وی خواستار وقف خود به تربیت و پرورش نسل جدید توسط همه خادمان نظام آموزشی کشور شد و اضافه کرد: همه متولیان امر باید فراتر از کار وظیفه‌ای و به صورت جهادی در این عرصه تلاش کنند.

کلام اله صفری،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل هم در این همایش با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در وزارت آموزش و پرورش و ایجاد سازمانی به همین نام در مجموعه مدیریت آن گفت: برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت، پیوند بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی توام شدن زندگی امروزی با اقتضائات فضای مجازی و دنیای دیجیتال را امری بدیهی عنوان کرد و افزود: ما در چنین فضایی که دنیای دیجیتال جوانان و خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده و حتی فتنه آتشین به دست استکبار در کشور ما ایجاد شده، باید با نگاه تعاملی، همه ظرفیت‌های خود را برای تربیت نسل جوان و نوجوان به کار گیریم.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد شبهات فراوان در ذهن دانش‌آموزان، خواستار پاسخگویی علمی و منطقی به این شبهات شد و بیان کرد: ما در آموزش بسیاری از مسائل در مدارس به خصوص آموزه‌ها و فرائض دینی غفلت کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید سند تحول بنیادین برای تربیت نسلی تحول‌خواه، متدین و باورمند به آموزه‌های دینی را نشانگر اهمیت این سند در نظام آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: این سند باید به دست دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و مربیان تعلیم و تربیت اجرا شود.

صفری اجرای طرح امین را در راستای اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: دولت‌های گذشته در به کارگیری طلاب در مدارس و اجرای مفاد این سند سهل انگاری کرده‌اند ولی دولت جدید در راستای جهاد تبیین مدنظر رهبری، این کار بزرگ را شروع کرد.

وی با اشاره به مشارکت ۴۱۸ نفر از طلاب و روحانیون در اجرای طرح امین در اردبیل گفت: این افراد ماهانه حداقل ۴۰ و حداکثر۱۰۰ ساعت در مدارس حاضر شده و در برنامه‌های تربیتی مدرسه مشارکت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار