مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش:

۵۰ درصد دارالقرآن‌ها باید به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن اختصاص یابد

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش بر ضرورت اختصاص ۵۰ درصد ظرفیت دارالقرآن‌ها در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ درصد دارالقرآن‌ها باید به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن اختصاص یابد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری در گردهمایی دو روزه معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و‌ پرورش استان ها که یکشنبه و دوشنبه ۱۵ و ۱۶ آبان در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: مجموعه فعالیت های ما در اداره کل قرآن، ۲۵ فعالیت بوده است با این هدف که هیچ فعالیتی حذف نشود به دنبال تجمیع فعالیت ها بودیم لذا مجموعه برنامه های اداره کل تحت عنوان چهار برنامه دنبال شده است.

وی افزود: چند سیاست و رویکرد را مدنظر داریم؛ چرخش از فعالیت‌های کمی به کیفی، از تصدی‌گری صرف به مدیریت برنامه، از ستاد به مدرسه، از فعالیت انفرادی به گروهی، از شیوه‌های سنتی به فعالیت‌های فناورانه و به روز، از فعالیت‌های گروهی به همگرایی با سایر بخش‌ها.

باقری ادامه داد: در سال گذشته پایشی از مراکز دارالقرآن انجام دادیم در این دوره فرم خوداظهاری طراحی و وضعیت دارالقرآن‌ها را بررسی کردیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در ادامه گفت: برای تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ کشور ۵۰ درصد ظرفیت دارالقرآن‌ها باید به این امر اختصاص پیدا کند ستاد راهبری حفظ قرآن کشور در این امر با ما همراه خواهد بود.

وی گفت: از مراکز دارالقرآن انتظار داریم در مدارس با هدایت و راهبری، تربیت حافظ جز ۳۰ قرآن صورت بگیرد بیش از جز ۳۰، حفظ باید در داخل دارالقرآن ها صورت بگیرد.

باقری همچنین عنوان کرد: هر مدرسه باید یک هیات مذهبی داشته باشد؛ شیوه‌نامه فعالیت هیات‌های مذهبی با این رویکرد طراحی شده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد: در حوزه نماز سال گذشته ۱۷ برنامه داشتیم که امسال چهار برنامه اصلی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: مسابقات با هدف استفاده از ظرفیت اولیا و مربیان به صورت دوره ای برگزار خواهد شد البته مسابقات آموزشگاهی در هفته قرآن برگزار می شود.

باقری خبر داد که پایگاه جهادی تشکیل شده و به زودی از این طرح رونمایی خواهد شد. این پایگاه شناسایی نیروهای انقلابی و جهادگر در بحث اعتلای نماز و شناسایی نیازها را عهده دار است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش تصریح کرد: تربیت ۱۰ هزار روحانی و ائمه جماعت به صورت مرکزی انجام می شود و سپس از طریق ستاد اقامه نماز هر استان در تمام استان ها تقسیم خواهند شد.

وی همچنین گفت: کتاب ندای رحمت۲ در قالب فعالیت های آموزشگاهی و اداری تا چند روز آینده به استان ها ابلاغ خواهد شد و فعالیت های قرآنی براساس این امر صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار