مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با پانا تشریح کرد؛
برنامهریزی آموزش و پرورش برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم
تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت برنامه و انتظار ما این است که دارالقرآنها بهصورت جدی در زمینه آموزش و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن ورود جدی داشته باشند.
میکائیل باقری در گفتوگو با پانا درباره ارزیابی دوره توانمندیسازی مدیران دارالقرآن که اخیرا در استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: «در این دوره از توانمندسازی مدیران دارالقرآن، نزدیک به ۷۸۰ مدیر دارالقرآن، کارشناسان و کارشناسان مسئول قرآن، عترت و نماز استانهای کشور با توجه به سیاست تحولخواهی و تحولآفرینی که در ادارهکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از چندماه گذشته به وجود آمده است، حضور یافتند.»
وی ادامه داد: «دانشآموز امروزی متفاوت با دانشآموز قبل از کرونا است، ما براساس سیاستهای جدید، فعالیتهای خود را بازتعریف کردیم. افق ما این است که درالقرآن از یک مرکز صرف آموزش تخصصی قرآن به یک مرکز مدیریت و راهبری فعالیتهای قرآن، عترت و نماز مدارس تبدیل شود و در همین راستا فعالیتهای متنوعی را طراحی کردیم.»
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در گذشته دارالقرآنها فقط روی بحث آموزش قرآن در سطوح ۱۰ گانه تمرکز داشتهاند، گفت: «انتظار ما این است که دارالقرآنها بهصورت جدی در بحث آموزش و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن ورود جدی داشته باشند، همچنین فعالیتهای دانشآموزی را در مدارس خود مدیریت کنند.»
باقری ادامه داد: «ما مجموعه فعالیتهای مدنظر که برای سال تحصیلی پیشرو بهصورت آزمایشی طراحی و تدوین شده بود را در این دوره تبیین و تشریح کردیم و در همین راستا از مجموعه دستگاههای قرآنی همسو از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآنها، شورای عالی قرآن و شورای توسعه فرهنگ قرآنی که در برگزاری رویدادهای قرآن دخیل هستند دعوت کردیم تا در این جلسه حضور یابند و مواضع و نقاط مشترک شناسایی شده را تبیین کنند تا با همافزایی بتوانیم ثمرات طرحها و برنامههای جدید را ببینیم.»
باقری در پایان به اشاره به اینکه مجموعه ادارهکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به موضوع تعمیق و تحقق اهداف فعالیتهای قرآن، عترت و نماز در کتابهای درسی ورود کرده است، خاظرنشان کرد: «نقاط و مواضع مشترک و اهداف را در کتابهای درسی یافتهایم و برای درسهایی که همراستا با اهداف ما هستند محتوای تکمیلی تهیه کردیم، قرار است از ظرفیت کتب درسی و این مکملها به کمک معلمان در جهت تسریع برای رسیدن به اهدافمان استفاده کنیم. امیدواریم با همافزایی صورت گرفته و انرژی مضاعف، سال تحصیلی پیشرو سالی همراه با موفقیت برای تمامی دانشآموزان و فعالان قرآنی کشور باشد.»
ارسال دیدگاه