شروع فعالیت سامانه ملی فعالیت‌های پرورشی «نورینو» در استان بوشهر

بوشهر (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر از شروع فعالیت سامانه ملی فعالیت‌های پرورشی «نورینو» برای پاسخ به سوالات دینی و مذهبی دانش‌آموزان و همه فعالیت‌های حوزه پرورشی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
شروع فعالیت سامانه ملی فعالیت‌های پرورشی «نورینو» در استان بوشهر

محمود حقدوست در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سامانه نورینو دربردارنده جامعیتی از فعایت‌های قرآنی از ثبت‌نام در دوره‌ها، جشنواره‌ها و کارگاه‌ها تا صدور گواهینامه است، عنوان کرد: تشکیل پرونده تربیتی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان، ایجاد جایگاهی برای شناسایی، معرفی و رتبه بندی مدارس، دانش‌آموزان، مدیران، معاونان مربیان برتر کشور در حوزه پرورشی و فرهنگی و تهیه بانک اطلاعاتی از مهارت‌ها، علایق و توانمندی‌های تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان و فرهنگیان از قابلیت‌های این سامانه است.

وی افزود: ایجاد اطلس فضاهای پرورشی(مراکز دارالقرآن الکریم، کانون‌های فرهنگی تربیتی، مراکز مشاوره و...)، گزارشگیری کمی و کیفی از فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس و کاربران، امکان بارگذاری و اشتراک‌گذاری منابع و فایل‌های کاربردی و ضروری دانش‌آموزان و مدارس در حوزه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

حقدوست با اشاره به امکان درج و اطلاع رسانی مستقیم بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های پرورشی و فرهنگی به دانش آموزان و فرهنگیان در این سامانه، عنوان کرد: قابلیت شناسایی، معرفی و شبکه‌سازی دانش آموزان، مربیان و معاونان و مدیران مدارس موفق کشور، تهیه و تدارک آرشیو فعال و پویا از فایل‌ها، تصاویر، اسناد، فیلم‌ها و اصوات کاربردی مورد استفاده معاونان و مربیان پرورشی کشور از دیگر مزایای «نورینو» است.

وی ادامه داد: ایجاد شبکه برای ارتباط دانش‌آموزان و متولیان فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس کشور، امکان پرسش و پاسخ (ارسال سوال و پیگیری سوالات خود در حوزه مسائل دینی، اعتقادی و اجتماعی) و امکان برگزاری آزمون الکترونیکی برای مسابقات از سطح مدرسه تا کشور از کاربردهای این سامانه است.

حقدوست اظهار کرد: سامانه «نورینو» تحت سامانه دانش آموزی «پادا» فعالیت می کند و دانش آموزان برای دریافت رمز عبور پادا می‌توانند به دفتر مدرسه مراجعه کنند و روسا و کارشناسان ادارات قرآن، عترت و نماز استان ها و مناطق و مدیران مراکز دارالقرآن الکریم می توانند با کد ملی و کد پرسنلی خود از طریق سامانه پرورشی مراجعه کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: سامانه پادا ویژه دانش آموزان، سیدا ویژه فرهنگیان (معلمان و مدیران)و پرورشی ویژه عوامل استانی، ستادی و منطقه‌ای است.

وی در پایان گفت: دانش آموزان با مراجعه به این سامانه می توانند سوالات دینی، مذهبی و سیاسی خود را بپرسند، مناطق آن سوالات را دسته بندی کنند و در آینده اطلاعات کارشناسان مذهبی در این سامانه بارگذاری می شود و براساس سوالات دانش آموزان، کارشناسان متخصص این زمینه پاسخگو هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار