سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی*

راه شهدای دانش آموز ادامه دارد ...

یوم الله ۱۳ آبان تقارن سه رویداد تاریخ‌ساز در کشور است. نخستین رویداد تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ در مخالفت با مسئله کاپیتولاسیون و دخالت آمریکایی‌ها در کشور سرآغاز نهضتی بود که پایه‌های تفکرات استکباری آمریکا در ایران را متزلزل کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد

واقعه دوم، کشتار دانش‌آموزان بی‌گناه دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ بود که حُریت و شجاعت نوجوانان دوران انقلاب را به رخ جهانیان کشید؛ دانش‌آموزانی که نسل‌های بعد از آنها هرکدام «افسانه‌ای حقیقی» بودند و چون شهیدان «محمدحسین فهمیده»، «بهنام محمدی»، «سعید طوقانی»، «سهام خیام»، «زینب کُمایی» و ۳۶ هزار دانش‌آموز دیگر با ایثارِ جان، امنیت را نثار ملت ایران کردند. راه این نسل ادامه دارد و ایران اسلامی هنوز شهید دانش‌آموز می‌دهد؛ نوجوانان اسطوره‌ای که گاه مانند شهید «علی لندی»، نوجوان ایذه‌ای به دل آتش می‌زند تا دیگران بمانند، گاه همچون شهید «حسن سواری» در عملیات تروریستی حمله به رژه اهواز به شهادت می‌رسد و گاه چون شهیدان «محمدرضا کشاورز»، «آرشام سرایداران» و «علی‌اصغر لری گویینی» در حریم امن شاهچراغ در اوج مظلومیت به شهادت می‌رسند. این‌ها اگرچه قربانی جهالت دشمنان بدطینت و کوردل شدند اما شهادت، پایان آنها نیست همان‌گونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند ‏‏بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. [۱]
رویداد سوم، تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۷ است در آن روز جوانانِ هوشیار با تسخیر لانه استکبار جهانی، توطئه آمریکایی‌ها را خنثی کردند جوانان ما حافظان انقلابی هستند که بیش از ۴۰ سال است استکبار جهانی و به صورت خاص آمریکا از هر حیله‌ای برای ضربه زدن به آن بهره می‌برد اما غافل از آنکه تیر فتنه‌هایش با آگاهی و بیداری و اراده‌ ملت بزرگ ایران اسلامی به ویژه جوانان همواره به خطا رفته و مهار می‌شود. به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی): آمریکایی‌ها و دولتمردان آمریکایی، از اوّل انقلاب تا به حال، راه‌هایی را طی کردند، برای اینکه این شعار مبارزه با استکبار را از فضای کشور ایران بزدایند. چرا؟ چون تا این شعار وجود دارد، تا ذهن مردم از «مرگ بر امریکا» پُر است، تسلّط دوباره امریکا بر این کشور و منابع آن، ممکن نیست. [۲]
دشمن در جنگ نرمی که به راه انداخته، هر بار مغلوب می‌شود و با هر ناامیدی، توسط جیره‌خوارانش ملت شریف ایران را به شهادت می‌رساند. مردم ایران بصیرند و دشمنان کوردل در حال دست و پا زدن در غفلتی که بی‌شک غرقشان می‌کند.
در آن سال‌ها جوانانِ هوشیار با نگارش ۷۰ جلد کتاب از اسنادی که روز ۱۳ آبان آمریکایی‌ها در دستگاه کاغذخوردکن ریختند روایتی روشن از خباثت و توطئه مزدوران مستکبر منتشر کردند که خواندن این کتاب‌ها مفید و تجربه‌آموز است. بی‌شک جوانان با مطالعه تاریخ و حوادث رخ داده از تجارب به دست آمده برای ساختن ایرانی آزاد و آباد و حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی استفاده خواهند نمود.
مقام و منزلت تمامی شهدای معزز به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و ایثارگران والامقامی که با حماسه و رشادت برای میهن اسلامی ایران افتخار و بالندگی به ارمغان آوردند، را گرامی می‌دارم و از درگاه پروردگار متعال سلامتی و سربلندی خانواده‌های شهدای گرانقدر و ایثارگران عزیز را خواستارم.

*معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار