معاون رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

درخواست خانواده‌های شهدای امنیت از بنیاد شهید برای برخورد با عاملان ناآرامی‌های اخیر

محرکان، عاملان و آمران باید از دارایی‌هایشان، ضررها را جبران کنند

تهران (پانا) - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت خانواده‌های شهدای امنیت و مردم بی‌گناهی که کشته شدند، از بنیاد شهید خواستند که به این موضوع ورود و با محرکان این ماجرا برخورد کند.

کد مطلب: ۱۳۱۷۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
درخواست خانواده‌های شهدای امنیت از بنیاد شهید برای برخورد با عاملان ناآرامی‌های اخیر

آناهیتا یاوری - امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با پانا درباره آیین‌نامه اجرایی اعطای نشان ویژه به ایثارگران، اظهار کرد: «متاسفانه آیین‌نامه‌های بسیاری از مواد قانونی ما تدوین نشده بود؛ از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم ما آیین‌نامه‌هایی را تدوین کردیم. این آیین‌نامه نیز تصریح کرده که هر کسی که وابستگی به خانواده ایثار و شهادت دارد، یک نشان مخصوص برای آن‌ها تعریف شود تا مانند درجه‌های افتخاری که یک جایگاه معنوی دارد، به‌کار گرفته شود. دوستان ما در حال طراحی هستند تا این نشان‌ها آماده شود و به خانواده‌ها عرضه شود.»

وی اضافه کرد: «این آیین‌نامه آورده اقتصادی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگر ندارد و فقط یک نشانه است تا جامعه آن‌ها را بشناسد. این آیین‌نامه اجرایی برای خانواده ایثارگران، احترام اجتماعی به‌همراه دارد.»

معاون رئیس‌جمهوری ضمن اشاره به موضع‌گیری برخی از خانواده‌های شهدا درباره ناآرامی‌های اخیر، گفت: «اتفاقات اخیر دست پررنگ جنایت آمریکا، اسرائیل و اروپا در دشمنی با ملت ایران را نشان می‌دهد. هزینه هنگفت برای راه‌اندازی خبرگزاری‌های پوشالی، دروغ‌پراکنی، شایعه‌پراکنی، دامن‌زدن به شایعات و ابهامات، مردد‌کردن مردم و دروغگو کردن راویان و روایت‌های حقیقی کف میدان و ایجاد بی‌اعتمادی بین مردم از جمله اقدامات این جریان‌ها بوده است.»

وی ادامه داد: «نقش پررنگ آن‌هاست که این جنایات را ایجاد کرده است. همان کسی که جنگ هشت ساله را راه‌اندازی کرد و پدر آسیه خانم باکری را به شهادت رساند، همان دست در حال مدیریت اتفاقات اخیر است.»

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: «در میدان ممکن است نیروهای عمل‌کننده ما قصوراتی داشته باشند اما بر اصل ماجرا اثری نمی‌گذارد. اینکه انسان خط کلی را گم کند، محل سوال است. ما به‌عنوان بنیاد شهید خادم همه خانواده‌ها هستیم. نقش ما نقش خدمتگزاری است و نقشی جمعی داریم طبق قانون باید خدمت‌شان خدمات ارائه کنیم. افراد در اظهار نظر آزاد هستند و هرکسی می‌تواند نظر خود را داشته باشد؛ وظیفه بنیاد شهید یک وظیفه ملی و بین‌المللی است.»

وی افزود: «خانواده‌های شهدای امنیت و مردم بی‌گناهی که کشته شدند، از ما خواستند که به این موضوع ورود ‌و با محرکان این ماجرا برخورد کنیم.»

رئیس بنیاد شهید اظهار کرد: «از ما انتظار دارند که آن‌ها را معاضدت حقوقی کنیم، البته خودشان وارد میدان حقوقی خواهند شد، ما فقط به آن‌ها کمک خواهیم کرد. امیدواریم که به‌صورت جدی قوه قضاییه به این موضوع ورود کند و عاملان و محرکان این ماجرا را مجازات ‌و خسارات وارده را جبران کند.»

وی در پایان تأکید کرد: «محرکان باید از دارایی‌هایشان، ضررها را جبران کنند و این خواسته به حق خانواده‌هاست و امیدواریم قوه قضاییه این سری در برخورد عاملان و آمران وارد جبران خسارات مادی و معنوی خانواده‌ها شود. ما به‌عنوان بنیاد شهید چنین انتظاری را داریم چون خانواده‌ها از ما چنین تقاضایی را دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار