رئیس سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

برگزاری میز گفت‌وگو برای دانش‌آموزان با موضوع استکبارستیزی

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران برخی از مهمترین برنامه‌های دانش‌آموزی برای روز 13 آبان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری میز گفت‌وگو برای دانش‌آموزان با موضوع استکبارستیزی

حسین سعیدی یکتا در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: بعد از دو سال و اندی تب پاندمی کرونا فروکش کرد و بعد از مد‌ت‌ها شاهد حضور دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس هستیم. بنابراین فعالیت‌های پرورشی نیز دوباره رونق خوبی گرفت. در شهرستان‌های تهران و بعد از این مدت ما به دنبال کیفیت بخشی به فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی که هستیم که طی چند وقت اخیر و در زمان کرونا نتوانسته‌ایم به آن‌ها بپردازیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران با اشاره به این موضوع که روز ۱۳ آبان ماه یکی از یوم‌الله‌‌های مهم انقلاب اسلامی است، گفت: امسال این روز با روز جمعه تلاقی یافته است که ما آن را به فال نیک می‌گیریم چراکه فرصتی ایجاد شده که دانش‌آموزان در کنار خانواده‌های خودشان به راهپیمایی سیزدهم آبان بیایند و روز جمعه از محل‌های مشخص شده به سمت مصلی‌های نماز جمعه به راهپیمایی خود ادامه دهند.

وی افرود: موضوع سیزدهم آبان ماه فقط محدود به همان روز نیست. درست است که روز ۱۳ آبان روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی نام دارد امّا هفته آن هفته دانش‌آموز محسوب می‌شود و ما هر ساله برنامه‌های متنوعی را برای این روز تدارک می‌دیدیم و امسال هم چندین عنوان برنامه را پیش‌بینی کردیم.

سعیدی یکتا ادامه داد: امسال قرار بر این شد که بخشنامه‌ای واحد برای سیزدهم آبان‌ داشته باشیم و همه تشکل‌های دانش‌آموزی همراه با یکدیگر فعالیت کنند تا به برنامه‌های این هفته رونق بخشیده شود.

وی اضافه کرد: تمامی دانش‌آموزان می‌توانند در مسابقه عکاسی که به مناسبت روز دانش‌آموز برگزار خواهد شد شرکت کنند؛ به خصوص دانش آموز خبرنگاران ما که امکان انتشار عکس‌هایشان در سایت پانا و کانال‌های برنامه شاد را دارند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران در ادامه به برنامه‌های این سازمان برای بزرگداشت روز دانش‌آموز و مراسم ۱۳ آبان پرداخت و گفت: انتخاب شهید شاخص دانش‌آموز در هر مدرسه، خواندن وصیت‌نامه شهید شاخص، آماده‌سازی سرود و کارهای سمعی و بصری در رابطه با شهدای دانش‌آموز که نوعی تجدید بیعت با این شهدای والا مقام است را خواهیم داشت؛ همچنین غبارروبی مزار شهدا با محوریت شهدای دانش‌آموز در دستور کار ما قرار دارد که توسط خود دانش‌آموزان عضو سازمان‌ دانش‌آموزی انجام می‌شود. علاوه بر این، میز گفت‌وگو با موضوع استکبارستیزی و با دعوت از چهر‌‌ه‌های صاحب‌نظر و شاخص تشکیل خواهد شد تا جلسه‌ای همراه با پرسش و پاسخ با دانش آموزان داشته باشند.

سعیدی یکتا افزود: تبیین جایگاه استکبارستیزی بین دانش‌آموزان، پاسخگویی به شبهات نوجوانان، نمایش مستندهایی با محوریت ۱۳ آبان، برگزاری جلسات نقد از نگاه‌های مختلف و روایتگری از دیگر برنامه‌های ما برای این ایام باشکوه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار