مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای تهران:
دانشآموزان با اجرای طرح «نماز، نور چشم من»، فضای تربیتی مثبتی را تجربه میکنند
فشافویه (پانا) - مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای تهران در مراسم استانی طرح «نماز نور چشم من» در فشافویه، اجرای این طرح و برپایی نماز جماعت در مدارس توسط معاونان پرورشی مدارس را دارای اثر تربیتی مثبت و تجربه فضای تربیتی مناسب برای دانشآموزان دانست که حاصل برکت تلاوت قرآن و اقامه نماز در مدرسه است.
مراسم افتتاح طرح «نماز نور چشم من»، با رویکرد مجموعه فعالیتهای حوزه اقامه نماز و حضور مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای تهران، کارشناسان اداره آموزش و پرورش فشافویه و دانشآموزان مقاطع متوسطه اول در مصلی شهر حسنآباد برگزار و زنگ نماز نواخته شد.
حسین سعیدییکتا در حاشیه این برنامه به پانا گفت: «برنامه نور چشم و افتتاحیه برنامه نماز جماعت مدارس بهصورت هماهنگ در سطح شهرستانهای استان تهران، برگزار شد و این برنامه مقدمهای است که از این پس برنامه نماز جماعت در مدارس استان پُرشورتر و منسجمتر اجرا شود. امیدواریم این طرح با قوت و قدرت توسط معاونان پرورشی مدارس اجرا شود و اثر تربیتی که تلاوت قرآن و اقامه نماز در مدرسه دارد نیز شکل بگیرد.»
وی درباره استقبال دانشآموزان از برنامههای حوزه پرورشی بیان کرد: «امسال شاهد بازگشایی حضوری مدارس، بعد از دو سال دوران کرونایی با شرایط بسیار دشوار و سختی بودیم؛ خدا را شاکریم که بازگشایی خوبی را تجربه کردیم و برنامههای تربیتی و فرهنگی نیز در سطح استان رونق خوبی دارد؛ مانند اجرای طرح نماز نور چشم من، که بعد از مدتها در مدارس نماز جماعت را برپا کردیم و دانشآموزان در کنار هم فضای تربیتی را تجربه میکنند.»
سعیدییکتا ادامه داد: «همچنین در سایر برنامههای فرهنگی و تربیتی نیز دانشآموزان استقبال خوبی داشتهاند، مانند اردوهای سازمان دانشآموزی، اردوهای مختلف و برنامههای تابستانی که پشت سر گذاشتیم و این استقبالها نمایانگر این است که به امید خدا سالی پرتوان، پرتلاش و پرانرژی را آغاز کرده و برنامهها را با قوت و قدرت پیگیری خواهیم کرد.»
مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای تهران در پاسخ به نحوه بهبود عملکرد حوزه پرورشی خاطرنشان کرد: «دانشآموزان مشتاق مشارکت در این برنامهها هستند و این وظیفه ما به عنوان مربیان و مسئولین است که اشتیاق دانشآموزان را پیگیری و تقویت کنیم و برنامه هایی که از ستاد ابلاغ میشود و معاونت پرورشی مدارس پیشنهاد میدهند، پیگیری بهتری داشته باشد.»
وی در ادامه گفت: «رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی در وزارتخانه و استان تغییر نگرش برنامه ریزی و برنامه از ستاد به صف است؛ یعنی برنامهها از سوی مناطق و مدارس به استان پیشنهاد داده شود. مربیان نیز اگر مانند گذشته فعالیتها را پیگیری کنند رونق خوبی در این زمینه خواهیم داشت.»
خبرنگار: نرگس عبداللهی
ارسال دیدگاه