مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

13 آبان نقطه آغازی بر بروز و ظهور اقدام عملی دانش‌آموزان علیه نظام سلطه بود

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت 13 آبان 57 نقطه آغازی بر توسعه، تعمیق، تحلیل و بروز و ظهور اقدام عملی دانش‌آموزان علیه نظام سلطه جهانی بود.

کد مطلب: ۱۳۲۰۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
13 آبان نقطه آغازی بر بروز و ظهور اقدام عملی دانش‌آموزان علیه نظام سلطه بود

علی اسماعیلی امروز در آیین زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در زنجان برگزار شد ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدا به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی اظهار کرد: شهدای دانش‌آموز که در حادثه تروریستی اخیر داعش در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به شهادت رسیدند بار دیگر با خون مطهر خود به حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران صحّه گذاشتند.

وی افزود: خون مطهر شهدای دانش‌آموز، قوام و مبنای ادامه تفکر انقلاب اسلامی در کالبد جهان مادی امروز شد و در آستانه 13 آبان به نقش موثر دانش‌آموزان در فهم، درک و تحلیل درست از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار می‌کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه 13 آبان 57 نقطه آغازی بر توسعه، تعمیق، تحلیل و بروز و ظهور اقدام عملی دانش‌آموزان علیه نظام سلطه جهانی بود، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر مقابله با نظام سلطه، اقدامی کردند که بیش از 40 سال است به آن افتخار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: جریان آگاهی و مقابله با نظام سلطه از جانب دانش‌آموزان در تقویم انقلاب اسلامی در 13 آبان 1357 شکل گرفت و نقش عمده و موثری در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش‌آموزان با ورود آگاهانه در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی، نقش بسزایی داشتند که هیچگاه فراموش نمی‌شود.

وی تاکید کرد: ابعاد مختلف این جریان در مسیر ظلم‌ستیزی باید برای دانش‌آموزان تبیین و آشکار شود چون دانش‌آموزانی که به شهادت رسیدند، مانند ستاره‌ای تابناک در آسمان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌درخشند.

اسماعیلی ابراز کرد: نعمت انقلاب اسلامی بیش از 40 سال است که بر ما جاری شده و در این مسیر توانسته‌ایم با نظام سلطه مقابله کنیم و فرهنگ انقلاب باید به نسل‌های بعدی منتقل شود تا دانش‌آموزان با ابعاد و ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران آشنا شوند.

هر کدام از دانش‌آموزان به عنوان یک سرباز آینده‌ساز کشور هستند

مرتضی شهامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان نیز در این آیین با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و 13 آیان گفت: حضور در بین دانش‌آموزان و دانشجویان همواره احساس شور و شعف به انسان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کاری که شروع می‌کنیم را همیشه تا پایان باید ادامه دهیم، اظهار کرد: باید به یاد داشته باشیم که نظام استکبار جهانیچه جنایت‌هایی در کشور ما کرده است.

شهامی با اشاره به اعتراض امام خمینی(ره) به کاپیتولاسیون خاطرنشان کرد: اعتراض ایشان این بود که چرا ما نتوانیم محکومان آمریکایی را محاکمه کنیم اما پاسخ رژیم شاهنشاهی در برابر اعتراضات امام(ره) و مردم، تبعید و گلوله بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) که از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان انقلاب دوم یاد کردند، افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا پشت تمام مشکلاتی است که ما داریم و آمریکا در پشت صحنه ناآرامی‌های امروز کشور نیز قرار دارد.

شهامی با بیان اینکه وظیفه دانش‌آموزان برای مبارزه با استکبار جهانی، تحصیل علم و پیشرفت است، تصریح کرد: هرکدام از شما دانش‌آموزان به عنوان یک سرباز باید در لباس‌های مختلف علمی، پزشکی، مهندسی و... آینده‌ساز کشور باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار