فداحسین مالکی در گفتوگو با پانا:
مسئولان دستگاههای مختلف فرهنگی در کنار سازمان دانشآموزی در اجرای طرح۳۱۳ نقشآفرینی کنند
آشنایی با مفاخر و مشاهیر کشور یکی از وظایف خطیر آموزش و پرورش است
زاهدان (پانا) - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آشنایی با مفاخر و مشاهیر کشور یکی از وظایف خطیر آموزش و پرورش است گفت مسئولان دستگاههای مختلف فرهنگی در کنار سازمان دانشآموزی کشور در اجرای طرح ۳۱۳ نقشآفرینی کنند.
فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی آشنایی با مفاخر و مشاهیر کشور را یکی از وظایف خطیر آموزش و پرورش خواند و افزود: «دولتها و اولیای آموزشوپرورش کشور در خصوص آشنایی نسل آینده و فعلی دانشآموزان نسبت به پیشینه انقلاب اسلامی جهت رفع فاصلهها بین چند نسل و گرهزدن حلقههای جمهوری اسلامی بههم اهتمام ویژهای داشته باشند.»
وی افزود: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بهدلیل آغاز جنگ تحمیلی، معرفی و شناسایی مفاخر و اندیشمندان کشور عزیزمان کمتر بوده و امروز آموزش و پرورش بهعنوان سکاندار عرصه تعلیم و تربیت نظام جمهوری اسلامی باید نسل آینده را با چهرههای علمی، فرهنگی، سیاسی و... آشنا سازد و ویژگیهای برتر اخلاقی این مفاخر را به آیندهسازان این مرز و بوم معرفی کند.»
مالکی در ادامه تصریح کرد: «این طرح بهواسطه ترویج حس خودباوری و اعتماد به نفس، امید به آینده را در جامعه گسترش خواهد داد.»
وی افزود: «امید نشات گرفته از قلوب انسانهاست که به اراده تبدیل میشود و این اراده و عزم باعث بسترسازی بهمنظور رشد و ترقی آینده کشور خواهد شد.»
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: «اکنون که نهال انقلاب وارد گام دوم شده است، یکی از مهمترین وظایف دستگاههای فرهنگی در کشور این است که چهار دهه گذشته را آسیبشناسی کرده و نقاط ضعف و قوت مسایل فرهنگی را ریشهیابی کنند، چرا که ارائه راهکارها و اجرای برنامههای فرهنگی و فرهنگساز گامی موثر در پیشبرد اهداف عالی انقلاب است.»
وی در پایان فضای مجازی را فرصتی برای اشاعه فرهنگ و ترویج حس خودباوری در جامعه خواند و افزود: «مسئولان دستگاههای مختلف فرهنگی در کنار آموزش و پرورش در اجرای طرح ملی۳۱۳ باید نقشآفرینی کنند.»
دانشآموز خبرنگار: یگانه علمزاده
ارسال دیدگاه