عضو شورای شهر کاشان در گفت‌وگو با پانا

گرایش به الگوهای برجسته سبب رشد استعدادها و الگوپذیری صحیح می‌شود

طرح ۳۱۳ گامی موثر در جهت شکوفایی استعدادهای نوجوانان است

اصفهان (پانا) - عضو شورای شهر کاشان گفت طرح۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی کشور گامی موثر برای شکوفایی استعدادهای نوجوانان است، زیرا گرایش به الگوهای برجسته سبب رشد استعدادها و الگوپذیری صحیح می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۲۶۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
گرایش به الگوهای برجسته سبب رشد استعدادها و الگوپذیری صحیح می‌شود

عفت پدرام‌فر، عضو شورای شهر کاشان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «انسان به دلیل خصیصه کمال‌گرایی ذاتا موجودی تاثیرپذیر و الگوپذیر است.»

وی افزود: «آدمی سعی می‌کند به کسانی که مظهر کمالات اخلاقی و رفتاری هستند نزدیک شود و از ویژگی‌ها، افکار، نگرش‌ها و رفتار شخص یا اشخاص مثبت الگوپذیری کند و آن‌ها را مدل و راهنمای رفتارهای علمی و اجتماعی خود قرار دهد.»

عضو شورای شهر کاشان ادامه داد: «گرایش به الگوهای برجسته و شناخت آن‌ها باعث رشد استعدادها و بالا رفتن ظرفیت‌های فرد می‌شود. در واقع الگوها در سنین مختلف و افراد مختلف متفاوتند. در سنین کودکی بیشتر پدر و مادر الگوهای کودکان هستند، اما در سنین نوجوانی و جوانی الگوها تغییر می‌کند و قهرمانان و بزرگان الگوهای نسل جوان جامعه می‌شوند و با توجه به زمینه معنوی، فکری، عبادی و روحیات فرد، این الگوها تغییر می‌کنند.»

وی بیان کرد: «الگوها و شخصیت‌های برجسته و قهرمانان هر فرد بر‌اساس علاقه و رغبت و ارزش‌های او انتخاب می‌شود. بر این اساس طرح ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی کشور گامی موثر در جهت شکوفایی استعدادهای نوجوانان است، زیرا گرایش به الگوهای برجسته سبب رشد استعدادها و الگوپذیری صحیح می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار