رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

با اجرای طرح مصباح‌الهدی دانش‌آموزان در مسیر روشنایی قرار می‌گیرند

پردیس (پانا) - رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در افتتاحیه طرح استانی مصباح‌الهدی که در مدرسه نرگس شهرستان پردیس برگزار شد، گفت با اجرای طرح مصباح‌الهدی دانش‌آموزان با ائمه معصومین آشنا شده و در مسیر روشنایی قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
با اجرای  طرح مصباح‌الهدی دانش‌آموزان در مسیر روشنایی قرار می‌گیرند

محمدرضا بهمنش، در افتتاحیه استانی طرح مصباح الهدی، در مدرسه نرگس شهرستان پردیس، اظهار کرد: شما دانش آموزان با اجرای این طرح ضمن اینکه با امام زمان(عج) آشنا می‌شوید با سیره، سبک و زندگی یک امام دیگر هم آشنا می‌شوید که امسال قرار است تا معلمان و مدیر و معاونان در این طرح، شما را با شخصیت و زندگی امام علی(ع) آشنا کنند.

رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: طرح مصباح الهدی برای سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و شما دانش آموزان را با بقیه امامان نیز آشنا خواهد کرد.

بهمنش در پاسخ این سوال که اجرای طرح مصباح الهدی چه هدفی را دنبال می کند، تصریح کرد: دانش‌آموزان در این طرح می توانند با زندگی امام علی (ع) و شخصیت ایشان و رفتار و کرامات و زندگی آن بزرگوار آشنا شده و در مسیر روشنایی قرار بگیرید.

وی با اشاره به انتخاب عنوان طرح «مصباح الهدی» گفت: عنوان این طرح به این دلیل «مصباح الهدی» انتخاب شده است که «مصباح» یعنی چراغ و این امامان معصوم (ع)، چراغ‌های هدایت ما انسان‌ها هستند و با کمک آنها می‌توانیم مسیر درستی را پیدا کنیم و از تاریکی نجات پیدا کنیم.

رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خطاب به دانش‌آموزان، ادامه داد: برای اینکه شما با امام علی(ع) و امام زمان (عج) آشنا شوید راه‌ها و برنامه‌های مختلفی از طرف مدرسه برای شما اعلام خواهد شد و حتما در این برنامه‌ها با برگزاری مسابقه کتابخانی یا نقاشی و با روش‌های مختلف دیگر می‌توانید با شخصیت امام علی (ع) آشنا شوید.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح مصباح الهدی، در مدارس شهرستان‌های استان تهران، تصریح کرد: طرح مصباح الهدی از امروز در مدارس شهرستان‌های استان تهران، شروع شده و تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت تا سال تحصیلی جاری رنگ و بوی امام علی(ع) و امام زمان(عج) بگیرد. در مناسبت‌های مختلف مدیر و کادر مدرسه برنامه‌هایی برای آشنا کردن دانش‌آموزان با ابعاد شخصیت این دو امام بزرگوار خواهند داشت، بطوریکه در ایام ولادت و شهادت این دو امام بزرگوار و مناسبت های دیگر، طرح ها و برنامه هایی که از طرف مدیریت مدرسه جهت شرکت دانش‌آموزان اعلام خواهد شد.

رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: لازم است تا معلمان و مدیران، با بکار بردن همه ظرفیت ها برای انجام این طرح که یکی از موفق ترین و تأثیرگزارترین طرح های تربیتی در سطح آموزش و پرورش کشور است بتوانند قدم های موثر را بردارند تا دانش‌آموزان را با ائمه معصومین آشنا کنند.

بهمنش افزود: در این راه لازم است تا از ظرفیت روحانیون امین و همینطور ائمه جماعات مدارس بخصوص در نمازهای جماعت استفاده شود و این بحث را تشریح و تدوین کرد و از همه ظرفیت ها بتوانند استفاده کنند تا دانش‌آموزان هر چه بیشتر با طرح مصباح الهدی آشنا شوند.

رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در پایان از رئیس و معاون پرورشی و همینطور کارشناس حوزه قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان پردیس برای برگزاری طرح مصباح الهدی که به صورت متمرکز در تمام مدارس این شهرستان برگزار شده است تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار