معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور:

کمیته امداد امانتدار نیکوکاران و خیران است

تبریز (پانا) - معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به موضوع پرداخت کمک‌های مومنانه از سوی خیرین و نیکوکاران وظیفه حفظ این امانتها را بر عهده کمیته امداد عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کمیته امداد امانتدار نیکوکاران و خیران است

حبیب الله آسوده در همایش علمی، فرهنگی و ترویجی زکات استان آذربایجان شرقی که با حضور امامان جمعه و فرمانداران سراسر استان در تبریز برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص زکات، اذعان کرد: مقام معظم رهبری در آخرین پیام خود به همایش زکات کشوری اشاره فرمودند که در حوزه زکات کم کاری شده است و مسئولان‌ به عفو خدا باید پناه ببرند.

وی تاکید کرد: هروقت که نتوانستیم به خوبی تبیین و شفاف سازی کنیم، دشمن این خلأ را یافته و توانسته‌ است که اذهان مردم را نسبت به نهادهای انقلابی و ارزش‌های دینی گمراه کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد مردمی و انقلابی در کنار کمک دولتی منابعی را از مردم دریافت می‌کند، گفت: در شش ماهه امسال مبلغ ۸۹۰۰ میلیارد تومان کمک مردم به مردم بوده که ۴۹۰۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم است و کمیته محوریت این هماهنگی را داشته است.

آسوده در تشریح حوزه‌های کمک مردمی کمیته امداد، اظهار کرد: در حوزه زکات مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی طی شش ماهه امسال به ثبت رسیده است که ۱۰ درصد واجب، ۴۰ درصد فطریه و کفارات و نزدیک ۵۰ درصد زکات مستحب بوده است که بیش از ۵۰ درصد زکات توسط مراکز نیکوکاری، خیریه‌ها و گروه‌های مردمی جمع شده است.

وی افزود: در حوزه صدقات نیز طی شش ماه امسال مبلغ ۳۷۰ میلیارد تومان صدقه مردمی با پنج میلیون صندوق کوچک خانگی و ۱۳۰ هزار صندوق معابر جمع شده و در موضوعات درمان، تحصیل، اشتغال، مسکن، جهیزیه و ... کمک شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو میلیون و ۲۵۰ هزار خانواده و نزدیک به پنج میلیون نفر تحت پوشش مستقیم کمیته امداد و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش ۹۰۰۰ مرکز نیکوکاری زیر نظارت کمیته امداد هستند و کمک‌های مردمی بین ۶.۵ میلیون نفر تحت پوشش کمک امداد کشور تقسیم می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور ادامه داد: در طرح اکرام‌ نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی و نیکوکار در ۱۲۰۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم به حساب نزدیک به ۴۱۲ هزار یتیم و فرزند محسنه واریز کرده‌اند.

وی افزود: در حوزه شبکه‌های مردمی نیز بیش از ۹۰۰۰ مرکز نیکوکاری امام‌ محور و مسجد محور در سطح کشور فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: امکان ندارد که هیچ پولی از وجوهات مردم از استانی به استان دیگر خارج شود مگر این‌که خیری مثلا در تبریز بخواهد که به یتیمی در استان دیگری کمک کند.

آسوده با بیان این‌که در حوزه کمیته امداد و بحث کمک‌های مردمی مشکل اطلاع رسانی وجود دارد، افزود: عین پولی که مردم کمک می‌کنند به دست خود مردم می‌رسد و هیچ ریالی از کمک‌های مردم کسر نمی‌شود و مستقیم توسط خود استان‌ها هزینه می‌شود.

وی با بیان این‌که امانت داری بین نیکوکار و نیازمند وظیفه کمیته امداد است، ادامه داد: توانمندسازی با کمک‌های مردمی در حوزه‌های مختلف با همت خود مردم انجام می‌گیرد.

وی در خاتمه بر برگزاری منسجم شورای زکات شهرستان و استان، فرهنگسازی و جمع آوری زکات و کارگشا بودن ترویج چهره به چهره مودیان و مبلغان زکات تاکید کرد.

* دانش‌‌آموز خبرنگار: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار