دروبینار سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش مطرح شد؛

مقایسه دانش‌آموزان در سنین کودکی اشتباه بزرگی است

کارکرد آموزش و پرورش، کیفیت بخشی است / احترام به پرچم، توجه به هویت ملی و انقلابی است

تبریز (پانا) - معاونین آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در وبینار سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش ضمن تاکید کرد بر اهمیت برگزاری چنین وبینار هایی در راستای تبیین فعالیت ها، به مسایل اجتماعی و روانی دانش آموزان در دوران کرونا و پسا کرونا اشاره کردند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مقایسه دانش‌آموزان در سنین کودکی  اشتباه بزرگی است

صبح امروز وبینار سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش در تالار معلم تبریز همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: از فعالین عرصه شورای معاونین و مدیران نواحی و مناطق که در سازماندهی نیروی انسانی و صدور ابلاغیه ها و حقوق در مهرماه تلاش کرده اند تشکر میکنیم چرا که استان آذربایجان شرقی در صدور ابلاغیه ها در مهرماه رتبه دوم را کسب کرده بود.

محمدجواد محمدی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی(معلم) که با درایت همکاران و استفاده از ظرفیت های قانونی تا حدودی حل شده است و لذا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین روش جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد که امید است با مساعدت مسئولین وزارت روند روبه رشدی در خصوص این موضوع داشته باشیم.

محمدی افزود: رعایت انظباط مالی و اداری در تمام زمینه ها و صرفه جویی حداکثری از اولیت ها و برنامه های اساسی میباشد و در راستای این موضوع اقدامات لازم انجام خواهد گرفت و لذا ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی را با اجرای برنامه های کاربردی و برنامه محور ها اجرایی خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر کلیه مدیران و روسای با اداره کل نوسازی جهت رفع مشکلات فضا های آموزش و پرورش و حل مشکلات شدید موتور خانه ها و سیستم حرارت مرکزی باید در اولویت قرار بگیرد و لذا توجه به فضای سیاسی کشور و برخورد با صبر و حوصله با ارباب رجوع و همکاران از انتظار های لازم در خصوص این مورد است.

احترام به پرچم، توجه به هویت ملی و انقلابی است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه بیان کرد: دانش آموزان می‌دانند احترام به پرچم یعنی توجه به هویت ملی و انقلابی است و لذا دانش آموزان می‌دانند که توجه به حجاب یعنی توجه به دین، خانواده و پاکی است.

علمی افزود: روز دانش آموز باید روز دانش آموز باشد یعنی با هدفی که تعیین شده، تمام برنامه ها انجام شود چرا که دشمن می‌خواهد بگوید ما نمی گذاریم دانش آموزان، روز دانش آموز را از مدارس بیرون بیایند و شعار مرگ بر آمریکا بگویند و شعار های انقلابی بدهند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان اظهار کرد: دانش آموزان ما خود یک موذن انقلابی هستند و می‌دانند که احترام به قرآن، احترام به آموزه های دینی و پروردگار متعال و لذا توجه به احکام الهی، حکمت و شریعت خداوند متعال است.

ایمنی وسایل ورزشی در مدارس و آسان های ورزشی از اولویت های ما است

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز افزود: ایمنی وسایل ورزشی در مدارس و سالن های ورزشی از اولویت های مهم ما است و باید در این زمینه تمامی اقدامات لازم در خصوص ایمن سازی این وسایل انجام بگیرد.

لیلا علیمحمدزاده گفت: درآمد های اختصاصی سالن های ورزشی باید مورد پیگیری قرار گرفته شود تا از درآمد های اختصاصی آنها جلوگیری شود.

مقایسه دانش آموزان در سنین کودکی و مقطع ابتدایی سم است

کامیار قهرمانی فرد معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این وبینار با اشاره به اهمیت موضوع اجتماعی شدن دانش آموزان در مقطع ابتدایی اظهار کرد: موضوع اجتماعی شدن دانش آموزان در بحث های مختلف، پویایی و شادابی دانش آموزان و جلوگیری از اختلالات روانی و اجتماعی آنها از مهمترین موضوعات نظام آموزشی است.

وی افزود: در زمان کرونا به دلیل مجازی بودن آموزش، دانش آموزان در یک زیست بوم جدید، به صورت مجازی و گروه هایی در بستر این فضا، تحصیل کردند که در این میان مختصات خاص خانواده در تربیت کودکانشان بسیار حائز اهمیت بود.

قهرمانی فرد ادامه داد: اکنون پایه های اول تا چهارم ما، اولین آموزش خود را در فضای کرونا طی کردند و فضای پیش از کرونا را تجربه نکرده اند و باید بر همکاران و راهبران و مدیران مدارس ابتدایی تاکید کنیم که 4 مقوله مهم را در نظر بگیرند که اولین آنها عدم بی توجهی و بی دقتی در موضوعات روانی و پرورش و.... دانش آموزان است. خواهش ما این است که نسبت به دانش آموزان هیچ بی توجهی و غفلتی نداشته باشیم.

وی افزود: مقوله دوم این است که عجله نکنیم. بعضی از همکاران فراتر از بودجه بندی به جلو می روند و خواهش من این است که عجله و شتاب زدگی را کنار بگذاریم.

وی در پایان اظهار کرد: سومین موضوع این است که مقایسه نکنیم. در دوره ابتدایی مقایسه یعنی تزریق سم بر وجود دانش آموز. مقایسه در سن کودکی سم است. موضوع چهارم این است که تخریب نکنیم.

کارکرد آموزش و پرورش،کیفیت بخشی است

عاشور اکرمی، معاون آموزش متوسطه اول اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه این برنامه افزود: کارکرد آموزش و پرورش کیفت بخشی است.لذا از اساسی ترین موارد در تشخیص بهتر این موضوع می توان به ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری، ترویج فرهنگ مشارکت جویی و مشارکت پذیری، ترویج فرهنگ کار تیمی و گروهی و ... اشاره کرد.

*خبرنگار: مبین محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار