در گفتگو با پانا مطرح شد؛

اختصاص سهمیه پنج هزار واحدی مسکن مهر به معتادان بهبود یافته

خبرگزاری پانا: معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از اختصاص سهمیه پنج هزار واحدی مسکن مهر به معتادان بهبود یافته خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد

دین پرست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا در خصوص وضعیت بیمه معتادان بهبود یافته به مصوبه جلسه هیات وزیران در سال 90 اشاره کرد و اظهار داشت: بر طبق این مصوبه مقرر شد تا معتادان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و بر همین اساس دولت 22.5 میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان بیمه سلامت به منظور تحت پوشش قرار دادن معتادان بهبود یافته قرار داد.

دین پرست در راستای ایجاد شغل برای معتادان، به تعهد سازمان فنی و حرفه‌ای مبنی بر آموزش سالانه 25 هزار معتاد اشاره و اظهار کرد: سال گذشته 25 هزار معتاد تحت آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند که از این تعداد 1046 نفر متعلق به کرمانشاه است.

وی ادامه داد: در بند دوم مصوبه سال 90 هیات وزیران، دولت همچنین پنج درصد از بودجه اشتغال کشور را باید صرف اشتغال معتادان بهبود یافته کند.

به گفته وی یک ماه پیش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور دستورالعمل این طرح را تهیه و به تصویب رسانده و در همان تاریخ نیز به استانداریها ابلاغ شده است.

دین پرست تصریح کرد: کمیته اشتغال و توانمندسازی در استانداریها تشکیل شده که امیدواریم با تشکیل جلسه اول آن در استان کرمانشاه سهم این استان نیز از این تعداد اشتغال مشخص شود.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به تامین مسکن معتادان بهبود یافته اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی در دو سال گذشته پنج هزار سهمیه مسکن مهر در زمینه تامین مسکن معتادان بهبود یافته اختصاص داده که به استانداری‌ها دستور داده تا آن را پیگیری کرده و سهمیه استان خود را جذب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار