معاون اجرایی دبستان فرهیختگان منطقه ۱۳ در گفتوگو باپانا:
معلمان و معاونان مدارس نقش مهمی در آموزش رفتار اجتماعی به دانشآموزان دارند
تهران (پانا) - معاون اجرایی دبستان فرهیختگان منطقه ۱۳، ضمن یادآوری دو سال تحصیل مجازی دانشآموزان در ایام کرونا، بر آموزش آداب اجتماعی و آداب معاشرت به دانشآموزان توسط معاونان مدارس تاکید کرد.
گیتی ثریایی، معاون اجرایی دبستان فرهیختگان با سابقه ۲۸ سال کار در آموزش و پرورش، شامل ۱۸ سال دبیری رشته کار و فناوری (حرفه و فن سابق) و ۱۰ سال معاونت آموزشی و اجرایی؛ با توجه به شرایط تحصیل در ایام پساکرونا گفت: «پس از سپری شدن ایام آموزش مجازی و از راه دور، دانشآموزان مجددا به فضای درس و مدرسه بازگشتهاند و طبیعی است که با اصول و آداب معاشرت، آشنایی نداشته باشند که این مهم در پایه چهارم بیشتر به چشم میآید.»
وی با بیان راهکاری برای حل این مسئله بیان کرد: «کادر مدارس بهویژه معلمان و معاونان؛ باید همگی دست به دست یکدیگر داده و ابتدا به دانش آموزان، چگونگی رفتار در مدرسه؛ قوانین و مقررات مدرسه را یاد دهند و سپس از همین طریق اخلاق اجتماعی و آداب معاشرت را نیز به آنان بیاموزند.»
ثریایی درباره مسئولیتهای معاونان اجرایی گفت: «از سال تحصیلی ۱۳۹۰-۱۳۸۹ سمت دفترداری مدارس به معاونت اجرایی تغییر نام داد و پیرو این تغییر، افرادی جذب این کار شدند که توانایی کار با نرم افزار و کامپیوتر را داشته باشند.»
وی افزود: «معاونت اجرایی کاری بسیار پرفعالیت و با مسئولیت پذیری بالاست که سبب میشود معاون اجرایی علاوه بر اینکه در تمام کارهای مدرسه شرکت فعالانه داشته باشد، به کارهای دفتری سنتی (بررسی اوراق و اسناد) و مُدرن مانند: ثبتنامها، کلاسبندیها و ثبت کارنامهها رسیدگی کند.»
ثریایی بهعنوان سخنان پایانی خود گفت: «مهمترین درس زندگی، مسئولیتپذیر بودن است که باید این درس توسط معلمان و معاونان مدارس به دانش آموزان داده شود تا بهدنبال آن، سواد جامعه بالاتر رود و مدارس بتوانند انسانهای مسئولیتپذیری تحویل جامعه دهند.»
دانشآموز خبرنگار: محمدامین راستبندی
ارسال دیدگاه