در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تربیت دانش‌آموز کارآفرین در گرو بهبود روش‌های تدریس‌

سیستم آموزشی ما می‌تواند جلوی‌ مهاجرت‌ها را بگیرد؛ اگر فناوری‌های روز دنیا را آموزش دهد/ سیستم آموزشی باید ارتباط میان آموزش و کارگاه‌های دیجیتالی را محکم کند

تهران (پانا) - یک کارآفرین حوزه ICT معتقد است برای داشتن نیروی انسانی کارآفرین باید نظام آموزشی به‌سمت روش‌های خلاقانه تدریس رفته و محتواهای آموزشی را متناسب با اطلاعات دانش‌آموزان به‌روز کند.

کد مطلب: ۱۳۱۷۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش‌آموز کارآفرین در گرو بهبود روش‌های تدریس‌

یکی از بنیان‌های اصلی اقتصاد دانش‌بنیان مهارت نیروی انسانی ‌آن اقتصاد است و در همه کشورها نیروهای انسانی اولین تجربه آموزش خود را در نظام آموزشی آن کشور پشت سر می‌گذارند.

دانش‌آموزان اطلاعات بیشتری نسبت به معلمان‌شان دارند

ابوذر معتمدی، کارآفرین حوزه ICT در گفت‌وگو با پانا درباره تربیت دانش‌آموز کارآفرین عنوان کرد که برای این مهم باید روش‌های سنتی آموزشی متحول شود. وی افزود: «این روزها در برخی از حوزه‌ها دانش‌آموزان، اطلاعات گسترده‌تری نسبت به معلمان‌شان دارند از جمله حوزه‌های آی‌تی و فناوری و از این‌ جهت برگ برنده معلم این است که روش‌های خلاقانه‌ای برای آموزش داشته باشد.»

نظام آموزشی ارتباط میان آموزش و کارگاه‌های دیجیتالی را تقویت کند

معتمدی با اشاره به اینکه سال‌هاست که فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا تغییرات فراوانی در شیوه زندگی جوامع ایجاد کرده، اظهار کرد: «تربیت دانش‌آموز کارآفرین در گرو به‌روز کردن علمی است که می‌آموزد. وقتی دانش‌آموز با یک جست‌وجوی ساده همه اطلاعاتی که می‌خواهد می‌تواند در فضای مجازی پیدا کند قاعدتاً نمی‌تواند در کلاس درسی که هنوز با گچ و تخته و نوشتن فرمول جلو می‌رود خودش را تطبیق دهد.»

کارآفرین حوزه ICT اظهار کرد: «در این شرایط قطعاً سیستم آموزشی باید تدبیری کند تا ارتباط میان آموزش و کارگاه‌های دیجیتالی را محکم کند، با این روش هم کیفیت آموزش، افزایش پیدا می‌کند و هم می‌تواند یک پروسه فعال یادگیری که متصل به دنیای واقعی دانش‌آموز است را پیش ببرد.»

نظام آموزشی می‌تواند جلوی مهاجرت نخبگان آینده کشور را بگیرد

وی با اشاره به اینکه موج مهاجرت نخبگان به نیروهای درجه‌دو رسیده و به‌زودی موجی از مهاجرت نیروهای درجه سوم را هم شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: «سیستم آموزشی ما می‌تواند جلوی این مهاجرت‌ها را بگیرد. اگر فناوری‌های روز دنیا را آموزش دهد. تربیت دانش‌آ‌موز کارآفرین کار سختی نیست و این موضوع در گرو این است که معلمان این دانش‌آموزها آموزش دقیق و به‌روزی ببینند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار