سبلان سفیدپوش شد

اردبیل (پانا) - در پی ورود یک جبهه بارشی و افت دما، در اولین روزهای آبان ‌کوه سبلان سفیدپوش شد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
سبلان سفیدپوش شد

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: با ورود سامانه بارشی سرد به منطقه، نخستین برف پاییزی در ارتفاعات کوه سبلان بر زمین نشست.
وی بیشترین میزان بارش در این استان طی 48 ساعت گذشته را مربوط به شهرستان‌های نیر و سرعین با 32 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: بارش در ارتفاعات منتهی به کوه سبلان در این دو شهرستان به شکل برف بود.
وی یادآور شد: شرایط جوی ناپایدار تا فردا در سطح استان ادامه خواهد داشت و با تداوم هوای سرد توام با وزش باد تند و بارش رگباری باران در مناطقی از این استان، پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در منطقه از امروز چند درجه افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، در ساعات شبانه و اوایل صبح کاهش دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان محسوس خواهد بود.

محمدی اظهار کرد: با تداوم شرایط جوی پایدار در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سطح این استان، در اغلب ساعات این دو روز آسمان استان صاف تا نیمه ابری و گاهی با وزش باد خواهد بود.

گفتنی است در پی بارش برف در ارتفاعات سبلان و کاهش دما در مناطق پایین دست، مردم شهرستان اردبیل و شهرها و روستاهای کوهستانی این استان به استفاده از وسایل گرمایشی و لباس زمستانی روی آوردند.

دمای هوا در شهرستان اردبیل با صاف شدن آسمان در ساعات صبح امروز افت کرده و هم اکنون 10 درجه سانتیگراد بالای صفر است.

کوه سبلان با ارتفاع چهار هزار و 811 متر از سطح دریا در حدود 40 کیلومتری شهر اردبیل قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار