مستندی از نقشه کوه سبلان تولید و پخش شود

اردبیل(پانا)- استاندار اردبیل با اشاره به تهیه نقشه جغرافیایی کوه سبلان از سوی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خواستار تولید و پخش مستندی در این خصوص شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مستندی از نقشه کوه سبلان تولید و پخش شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در نشست با رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در اردبیل تصریح کرد: سبلان نماد مهمی برای استان اردبیل و کشور بوده و جزو تاریخ است که نقشه برداری از این کوه ،اقدامی مهم و شایسته است.

او افزود: همچنین مقایسه اطلاعات به دست آمده با اطلاعات قبلی در خصوص جغرافیای سبلان مقایسه و نکات به دست آمده در تولید مستند مورد استفاده و اطلاع رسانی شود.

استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در زمینه نقشه برداری خواستار مشارکت این سازمان با حوزه های دیگر از جمله کشاورزی شد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز در این دیدار به انعقاد تفاهم نامه این سازمان با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مرکز از تدوین طرح های مختلف در سطح کشور در این خصوص خبر داد.

مجید فخری افزود: این سازمان علاوه بر تامین نیازمندی های نیروهای مسلح در خصوص نقشه برداری، از همکاری با وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور خبر داد.

او گفت: تولید نقشه های مختلف با مقیاس های گوناگون از جمله اقداماتی است که در حوزه منابع طبیعی و معادن ازسوی این سازمان انجام گرفته است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح بیان کرد: همچنین در خصوص تهیه نقشه های ژئو فیزیکی نیز این سازمان برای اقدامات زیرزمینی از جمله استخراج نفت و گاز نیز فعال است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه از تکمیل نقشه برداری کوه سبلان برای ثبت جهانی توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خبر داد.

نادر فلاحی افزود: نقشه برداری از قله و دریاچه انجام گرفته و مستندنگاری شده است.

او با اشاره به ظرفیت های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اظهارکرد: این سازمان می تواند در تهیه اطلس نقشه محوطه های باستانی با این حوزه همکاری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار