معاون اول رئیس‌جمهوری:

نباید از سرمایه‌های کشور غفلت کرد؛ ضرورت آموزش و استعدادیابی در مناطق کم‌برخوردار

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهوری ضمن قدردانی از اجرای طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور، بر ضرورت آموزش و استعدادیابی در این مناطق تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نباید از سرمایه‌های کشور غفلت کرد؛ ضرورت آموزش و استعدادیابی در مناطق کم‌برخوردار

محمد مخبر صبح امروز در همایش اقدامات انجام شده در ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار که صبح امروز با حضور وزرای آموزش و پرورش و کشور، روسای کمیته امداد حضرت امام، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر در تالار وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: فلسفه اصلی حضورم قدردانی از اقدامات انجام شده در محلات کم‌برخوردار است که با پیگیری‌های مستمر و خارج از روال عادی این کار بزرگ انجام شد. صمیمانه از همه مسئولان، وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش و همه نهادها ‌و مسئولان درگیر در این طرح تشکر و قدردانی‌ می‌کنم.

وی با بیان اینکه این طرح از سه ویژگی مهم برخوردار است، ادامه داد: ویژگی اول این طرح این است که «مدل» دارد، معمولا یکی از مشکلات ما در طرح‌های‌مان این است که نمی‌دانیم با چه مکانیزم و الگویی می‌خواهیم به هدف برسیم و در این صورت نمی‌توانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. پس وقتی مدل نداریم با هزینه گزافی حرکت می‌کنیم و در پایان نیز به هدف مورد نظر دست پیدا نمی‌کنیم. همچنین «روش» این طرح بسیار مناسب است. روش صحیحی که از ابتدای اتقلاب به آن عمل شده است و اکنون در این طرح هم دیده می‌شود، یعنی کار جهادی کردن. اولین و بارزترین ویژگی کار جهادی هم ازخودگذشتگی است. یعنی حرکت جهادی هم برای خدمت‌دهنده و هم خدمت‌گیرنده به مشخصه‌هایی نیاز دارد که اولین آن از خودگذشتگی است. کسی که بخواهد جهاد کند‌ دنبال نردبان ترقی نیست.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: این یک کار بر زمین مانده بود. ما فکر می‌کنیم کارخانه فولاد یا پتروشیمی برای کشور دارایی است، اما سرمایه ما نیروی انسانی است. سرمایه‌ای که اگر از آن غفلت کنیم ضرر خواهیم کرد. هر کس که روی این زمین راه می‌رود یک سرمایه است و باید استعداد‌یابی شود.

مخبر بر ضرورت استعدادیابی در مناطق کم‌برخوردار تاکید کرد و گفت: ورزشکاران عموما از محلات محروم کشور برخاسته‌اند و رتبه‌های برتر کنکور هم از مناطق محروم هستند. افراد مستعد برای رییس‌جمهور، معاون اول، وزیر، دانشمند و پروفسور شدن، در همین محلات کم‌برخوردار هم وجود دارند. عمده بزرگان ما از جایی برخاستند که فکرش را هم نمی‌کردیم. هر نفری که در این مناطق زندگی می‌کند استعداد دارد، باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. استعدادیابی یکی از مهمترین اهداف برجسته این طرح است. برای رسیدن به استعدادیابی هم، آموزش بسیار مهم است، که در بخشی از کشور و اینگونه مناطق متاسفانه، این نقص وجود دارد و باید با همت همه دولت و مسئولان این نقیضه هم جبران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار