عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران مطرح کرد

شورا در جریان بدهی‌های شهرداری قرار گیرد

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از لزوم تهیه برنامه‌ای با زمان‌بندی مشخص در حوزه جذب سرمایه و مشارکت سرمایه‌گذاران توسط شهرداری تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
شورا در جریان بدهی‌های شهرداری قرار گیرد

جعفر شربیانی در جریان نودو نهمین جلسه شورا گفت: گزارشی که در حوزه درآمد قرائت شد، نشان می دهد که اوضاع شهرداری تهران در حوزه تامین بودجه بد نیست و از شهرداری تهران بابت عملکرد خوبی که در این زمینه داشته است، تشکر می کنم.

وی افزود: به نظر می رسد بخش مشارکت و جذب سرمایه جهت تحرک پروژه ها به ویژه پروژه های عمرانی در شهرداری ضعیف است.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: بر همین اساس از شهردار تهران می خواهیم تا در این زمینه یک برنامه شفاف، مشخص و با زمان بندی داشته باشد چرا که بخش مشارکت و سرمایه گذاری می تواند به یکی از نقاط قوت این دوره تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به بخش تولید منابع مالی در حوزه شهرسازی بیان کرد: به رغم اینکه شورای شهر در یک سال اخیر در حوزه شهرسازی و معماری با تصویب مصوبات گوناگون کمک کرده و دست شهرداری در این حوزه باز است؛ اما انتظار بالاتری در تامین منابع درآمدی در این بخش از شهرداری تهران داریم.

شربیانی یادآور شد: لازم است در این حوزه گره های پیش رو باز شود تا درآمدهایی منطبق با بودجه، قانونی و حتی فراتر از بودجه ایجاد شود.

وی با اشاره به عملکرد معاونت مالی و اقتصاد شهری در یک سال اخیر تاکید کرد: یکی از نقاط قوت شهرداری تهران در دوره جدید عملکرد معاونت مالی بوده است اما انتظار می رود منابع غیر نقد با تغییر معاون این بخش به سر و سامان برسد چرا که با این وضع نمی توان کارهای بزرگ و ابر پروژه انجام داد.

رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران گفت: برای اینکه ما در آینده قضاوت نشویم همچنانکه شاهد هستیم به صورت غیر شفاف بدهی هایی از دوره های گذشته باقی مانده است و همیشه با این بدهی ها قضاوت می شوند.

وی افزود: لازم است نظام بدهی های شهرداری نیز با گزارش تحلیل درآمدهای شهرداری تهران به شورا ارائه شود تا در جریان آن و نحوه بازپرداخت بدهی ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار