رضا رحیم‌پور:

توجه به ورزش مدارس باعث ایجاد روحیه نشاط و امید بین دانش‌آموزان می‌شود

تهران (پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه ٩، ایجاد روحیه نشاط و امید بین دانش آموزان را از جمله نیازهای جامعه پویا دانست که تحقق این امر مهم با توجه ویژه به نهادینه کردن ورزش در مدارس محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۷۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
توجه به ورزش مدارس باعث ایجاد روحیه نشاط و امید بین دانش‌آموزان می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش منطقه ٩ با حضور در برنامه نواختن زنگ هفته تربیت بدنی که با شعار «ورزش، نشان افتخار، غرور ملی و اتحاد و همبستگی» در مدرسه ابتدایی دخترانه سعادت برگزار شد؛ اذعان کرد: هم اکنون یکی از الزامات زندگی مدرن، آموزش مهارت‌های زندگی، کنترل خشم و غلبه بر استرس است و زنگ ورزش در مدارس فرصت مغتنمی برای نهادینه کردن این مهم در بین کودکان و نوجوانان است؛ بنابراین مدارس باید به کانون های شادابی تبدیل شوند و این امر با توجه کافی به مسایل پرورشی و تربیت بدنی در کنار مسایل آموزشی حاصل می شود.

رحیم پور افزود: نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود؛ چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش‌آموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت.

وی گفت: شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی، روانی، فیزیکی و جسمانی او را تامین می‌کند.

مدیر منطقه ٩ در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش ورزش بر ارتقاء سطح یادگیری دانش آموزان از فعالیت‌های ورزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای شاداب سازی دانش‎ آموزانی یاد کرد که در رشته‎ های مختلف ورزشی فعالیت کرده و در کنار درس و تحصیل به امر ورزش اهتمام دارند و از نظر پیشرفت و موفقیت تحصیلی سرآمدتر هستند.

وی با اشاره به تاثیر ورزش در یادگیری دانش آموزان تصریح کرد: دانش ‎آموزانی که از نشاط اجتماعی و شادابی کمتری برخوردار هستند، به مراتب با افت تحصیلی بیشتری مواجه می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار