نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان باید از برنامه‌های شوم استکبار جهانی آگاه شوند‌

جوانان ما می‌توانند کرسی‌های دنیا را تصاحب کنند/ ضرورت توجه جدی به جهاد تبیین/ اروپا و آمریکا شاهد یک رقیب جدی هستند/ ارزش‌های دینی در بین جوانان دارای اهمیت است و از آرمان‌های انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه جوانان ما می‌توانند کرسی‌های دنیا را تصاحب کنند، گفت تبیین آرمان‌های نظام و روشنگری و توصیه‌های آزاداندیشی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند، یکی از ضرورت‌هایی است که می‌تواند به انسجام‌بخشی جوانان کمک کند.

کد مطلب: ۱۳۱۷۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید از برنامه‌های شوم استکبار جهانی آگاه شوند‌

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در طول پیروزی انقلاب اسلامی که 43 سال از آن می‌گذرد، طبیعتاً دنیا با یک رویکرد متفاوتی رو به رو شد و این برای استکبار جهانی در راس آن آمریکای جنایتکار به مذاقشان خوش نیامد. در طول این چند سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، با ترفندها و توطئه‌های مختلفی در صدد ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی بودند. در همان ابتدا جنگ تحمیلی را ایجاد کردند و سپس با جنگ نرم و به انحای مختلف با گذشت زمان با رویکرد متفاوت از جمله تهاجم فرهنگی، دشمن درصدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.»

اروپا و آمریکا شاهد یک رقیب جدی هستند

نماینده مردم میانه در مجلس افزود: «اخیرا هم که ما شاهد هستیم که برخی از توطئه‌ها با شکل متفاوتی در غالب اعتراض یا اغتشاش را در دستور کار خود قرار دادند. طبیعتاً رشد و بالندگی کشور و بروز یک قدرت جدید در پساغرب است که استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار و اتحادیه اروپا شاهد یک رقیب جدی هستند. به همین جهت این‌ها هیچ‌گاه دوست ندارند که این میدان‌داری را از دست بدهند.»

مردم انقلابی و شهید‌پرور با حضور و تجمعات خود جواب دندان‌شکنی به همگان دادند

وی اضافه کرد: «بر همین اساس دانشگاه‌ها و جوانان و دانش‌آموزان را هدف قرار دادند تا بتوانند در عرصه‌های مختلف کشور، موج‌آفرینی کنند. عده‌ای از اغتشاشگران که نیت سالمی نداشتند، اسیر توطئه‌های آنان شدند و برنامه‌های شوم دشمنان را همراهی کردند. البته مردم انقلابی و شهید‌پرور با حضور و تجمعات خود جواب دندان‌شکنی به همگان دادند.»

ضرورت توجه جدی به جهاد تبیین

اسماعیلی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از برنامه‌های شوم استکبار جهانی آگاه شوند، گفت: «متولیان آموزش و پرورش نیز باید با برنامه‌ریزی در جهت تنویر افکار جوانان و نوجوانان گام بردارند. جهاد تبیین یکی از اقدامات دوره ماست که اثرات و پیشرفت‌های کشور را به نسل جوان منتقل می‌کند و به‌نوعی توانمندی کشور تبیین می‌شود که نیازمند‌ حضور صاحب‌نظران و متخصصان امر است که آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.»

پیشرفت‌های ما به حدی است که دشمن را عصبانی کرده است

این عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: «به نظر می‌رسد که پیشرفت‌های ما به حدی است که دشمن را عصبانی کرده است اما ما نتوانسته‌ایم این پیشرفت‌ها را به نسل جوان منتقل کنیم تا به خودباوری برسند. وقتی یک کشور ابرقدرت چون روسیه امروز دست به دامان ایران می‌شود، نشانگر قدرتمندی یک کشور اسلامی است.»

ارزش‌های دینی در بین جوانان دارای اهمیت است و از آرمان‌های انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند

وی تأکید کرد: «جوانان و نوجوانان ما در مراسمات خود را نشان داده‌اند؛ در مراسم ماه محرم یا اربعین حسینی غالباً طیف جوان راهی کربلا می‌شوند که این مشارکت، نشان‌دهنده این است که ارزش‌های دینی در بین جوانان دارای اهمیت است و از آرمان‌های انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند اما این کافی نیست؛ من اعتقادم بر این است که تبیین آرمان‌های نظام و روشنگری و توصیه‌های آزاداندیشی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده است، یکی از ضرورت‌هایی است که می‌تواند به انسجام‌بخشی جوانان و شناخت آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی کمک کند. ضرورت دارد که نسل‌های بعدی را لحظه به لحظه رصد کنیم و آرمان‌ها و ارزش‌های نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نسل‌های آینده به‌صورت پیوسته منعکس کنیم.»

جوانان ما می‌توانند کرسی‌های دنیا را تصاحب کنند/ همه همت مسئولان باید حل ‌معضلات باشد تا این ملت با عزت و اقتدار بیشتر به آرمان‌های خود نزدیک‌تر شود

رئیس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: «نظام مقدس جمهوری اسلامی با خون هزاران شهید و با فداکاری و ایثار رزمندگان به‌دست آمده است اما اراده ما و همت ما می‌تواند همچنان که در عرصه‌های مختلف نشان داده شده است، جوانان ما می‌توانند کرسی‌های دنیا را تصاحب کنند و ما باید این را قدر بدانیم. باید از نظام‌مان با جان و دل حراست کنیم ضمن اینکه به رفع کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی مردم باید بیش از این توجه شود. این مردم سزاوار این نیستند که با معضلات اقتصادی مواجه باشند و مورد هجمه دشمنان قرار بگیرند؛ همه همت مسئولان باید حل این معضلات باشد تا این ملت با عزت و اقتدار بیشتر به آرمان‌های خود نزدیک‌تر شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار