وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ارتقای انجمن اولیا و مربیان از نهاد نمایشی به بازوی مهم تربیتی در دولت سیزدهم

انتظار می‌رود والدین در تربیت دانش‌آموزان مطابق با ساحت‌های تربیتی شش‌گانه در کنار ما باشند و به آموزش و پرورش در تحقق کامل این ساحت‌ها کمک کنند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش انجمن اولیا‌ و مربیان را از نگاه دولت سیزدهم، بازوی مهم تربیتی دانست و گفت در گذشته نقش انجمن‌های اولیا و مربیان در حد یک نهاد نمایشی تقلیل یافته بود.

کد مطلب: ۱۳۱۷۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای انجمن اولیا و مربیان از نهاد نمایشی به بازوی مهم تربیتی در دولت سیزدهم

یوسف نوری در سخنانی به‌مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان در دفتر وزارتی آموزش و پرورش گفت: همراهی والدین با آموزش‌وپرورش در دوران شیوع کرونا جای قدردانی دارد و آن‌ها امروز نیز در بازگشایی مدارس با ما همکاری خوبی داشتند تا سال تحصیلی جدید را به‌صورت حضوری آغاز کنیم.

وی انجمن اولیا و مربیان را بازوی مهم تربیتی از نگاه وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم برشمرد و اظهار داشت: این در حالی است که در گذشته نقش انجمن‌های اولیا و مربیان تا حد یک مجموعه نمایشی تقلیل یافته بود. تاکید و نگاه ما این است که باید این چرخش در راستای اسناد فرادستی انجام شود و شاهد تبدیل‌شدن انجمن اولیا و مربیان به یک نهاد تربیتی در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با برقراری ارتباط معنایی بین هفته پیوند اولیا و مربیان و موضوع «پیوند» در علم پزشکی افزود: وقتی یکی از اعضای بدن دچار نارسایی حاد می‌شود، نیاز به پیوند شکل می‌گیرد تا بدن بتواند خود را احیا کند. بر همین اساس، ما در آموزش‌و پرورش نهادی داریم که نیازمند پیوند است و با این پیوند میان مدرسه و اولیا و مربیان، شاهد ثمرات و نتایج بیشتر و بهتری خواهیم بود. سند تحول بنیادین نیز مشارکت خانواده‌ها را مد نظر دارد و دولت سیزدهم هم مشارکت مردمی را مهم تلقی می‌کند.

نوری با تاکید بر نقش اولیا در روند تربیتی و آموزشی کودکان و نوجوانان تصریح کرد: از والدین انتظار داریم و می‌خواهیم که در تربیت دانش‌آموزان مطابق با ساحت‌های تربیتی شش‌گانه در کنار ما باشند و به آموزش و پرورش در تحقق کامل این ساحت‌ها کمک کنند. چراکه اگر این اتفاق مهم رخ ندهد، به نتیجه نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: بسیار مهم است که رضایت خانواده را در امور تربیتی و آموزشی داشته باشیم. یکی از حاضران در این جلسه، موضوعی را مطرح کرد مبنی بر اینکه باید وزارت خانواده تشکیل شود، چون خانواده بسیار مهم است. اقتصاد جوامع، زمانی به مرحله رشد و تکامل و پیشرفت می‌رسد که مبتنی بر نهادهای اصلی باشد و ما یکی از اصلی‌ترین نهادها را خانواده می‌دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار