در گفت‌وگو با پانا:

علی توکلی: باید تلاش کنیم اعتبار جشنواره فیلم کوتاه تهران حفظ شود

تهران (پانا) - علی توکلی کارگردان سینمای ایران می‌گویدباید تلاش کرد اعتبار و برند جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حفظ شود، جوایز آن اهمیت خود را داشته باشد و آن نقش راهگشایی که برای فیلم‌سازان و موفقیت‌شان در عرصه‌های دیگر دارد، پررنگ شود.

کد مطلب: ۱۳۱۷۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
علی توکلی: باید تلاش کنیم اعتبار جشنواره فیلم کوتاه تهران حفظ شود

علی توکلی، کارگردان فیلم کوتاه در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: «امسال اولین دوره‌ای است که جشنواره بعد از کرونا برگزار می‌شود و یکی از حسن‌هایی که این دوره دارد این است که عموم مردم هم می‌توانند فیلم‌ها را تماشا کنند.»

وی افزود: «متاسفانه امسال فیلمم به جشنواره نرسید و درگیر کار جدیدی بودم. این جشنواره برای بسیاری از فیلم‌سازان به‌ویژه کسانی که دغدغه فیلم کوتاه دارند بسیار مهم است؛ افرادی که در حوزه فیلم کوتاه کار می‌کنند و کسانی که به‌طور جدی این فضا را دنبال می‌کنند، باید بدانند که تلاش برای پایین آمدن اعتبار این جشنواره به ضرر همه است. باید تلاش کنیم اعتبار و برند جشنواره حفظ شود و جوایز آن اهمیت خود را داشته باشد و آن نقش راهگشایی که برای فیلم‌سازان و موفقیت‌شان در عرصه‌های دیگر دارد، حفظ شود.»

وی ادامه داد: «می‌دانم و می‌بینم که امسال فیلم‌های خوبی در جشنواره حضور دارند و استقبال هم از آن خوب است. به هر حال دیدن فیلم در سالن سینما لطف دیگری دارد؛ همیشه سالن‌های سینما را پر‌جمعیت دیده‌ایم؛ در شرایط کرونا وقتی می‌دیدم سالن سینما خالی است به‌عنوان یک فیلم‌ساز احساس خوبی نداشتم، مخاطبان فیلم کوتاه حوصله بیشتری برای تماشا دارند و بهترین اتفاق این است که در سالن سینما به تماشای فیلم بنشینند. در غیر این صورت فیلم‌ساز نتیجه لازم را نگرفته است.»

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار