معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان:

هدف در آموزش و پرورش، تربیت متوازن همه ابعاد وجودی دانش‌آموز است

سمنان (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان با بیان اینکه باید توجه کرد دانش‌آموز در تمامی شش ساحت تربیتی مذکور در سند تحول به طور متوازن تربیت شود، گفت هدف در آموزش و پرورش، تربیت متوازن همه ابعاد وجودی دانش‌آموز است.

کد مطلب: ۱۳۱۷۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف در آموزش و پرورش، تربیت متوازن همه ابعاد وجودی دانش‌آموز است

علی اصغر حسنان، در آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره «سکوی ایران قوی» در محل سالن همایش کانون دامغانیان سمنان، با عنوان این مطلب که باید به همه ابعاد شخصیتی دانش آموزان توجه شود، افزود: اولیاء محترم، مدیران و مربیان مدارس باید در جهت تربیت چند بُعدی دانش آموزان، اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی هنری، بستر بسیار مناسبی جهت کشف و پرورش استعداد دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: باید استعدادهای دانش آموزان را کشف کرده و پرورش دهیم؛ چرا که این فعالیت‌ها ضمن پُرکردن اوقات فراغت، به زندگی و آینده‌ شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان جهت داده و سبب موفقیت های بیشتر آنان در آینده می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان با بیان اینکه هدایت استعداد و توانمندی دانش‌آموزان به همراه فراهم کردن یک محیط جذاب برای آموزش، می‌تواند در موفقیت آینده‌سازان کشور در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: باید در مسیر رشد و پرورش خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان و با توجه به استعداد و توانایی‌های آنان گام برداشت.

حسنان، مهمترین مأموریت و رسالت حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش را موقعیت آفرینی تربیتی برای دانش آموزان و تربیت در تمامی ساحت های سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: با این نگاه، آموزش، هم بسترساز تربیت است و هم هدف و مقصدش تربیت است.

وی همچنین کسب تجربیات موفق در رشته های هنری، همراه با اندوخته های علمی را امری مهم بیان کرد و گفت: شما دانش آموزان در سنی هستید که باید آرمان و هدف داشته باشید.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان با بیان این نکته که مهارت نه گفتن را باید تمامی دانش آموزان آموزش ببینند؛ چرا که یکی از دلایل مواجهه آنان با آسیب های اجتماعی، همین امر است، اظهارکرد: مهارت کنترل خشم، کنترل استرس و ... باید در دانش آموزان تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار