احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش در سمنان:

ساماندهی معلمان مدارس غیردولتی در دستور کار است

سمنان (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، از تدوین بسته استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی خبر داد و گفت ساماندهی معلمان مدارس غیردولتی در دستورکار است.

کد مطلب: ۱۳۱۷۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی معلمان مدارس غیردولتی در دستور کار است

احمد محمودزاده در حاشیه سفر به سمنان، با بیان اینکه در مدارس دولتی، فرایند‌های رتبه بندی و توانمندسازی نیروی انسانی در حال اجراست و همزمان با آن، در مدارس غیردولتی هم چنین بسته‌ای تدوین شده است، افزود: بخشی از مفاد این بسته به مصوبه دولت و مجلس نیاز دارد و بخشی از آن در قالب سیاست‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.

وی، اختصاص بیمه تکمیلی به معلمان مدارس غیردولتی را یکی از رویکرد‌های بسته استانداردسازی و توانمندسازی عنوان کرد و گفت: از آنجایی که بخشی از این معلمان در دانشگاه تربیت معلم تحصیل نکرده اند و یا نیروی آزاد هستند، در حال تنظیم تفاهم نامه‌ای با دانشگاه تربیت معلم هستیم تا معلمان مدارس غیردولتی، گواهی صلاحیت حرفه‌ای بگیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معلمان مدارس غیردولتی، تابع قانون کار هفته‌ای ۴۴ ساعت هستند که در این بسته در نظر گرفته شده، ساعت کاری این معلمان هم مانند معلمان مدارس دولتی به ۲۴ ساعت در هفته، دوره متوسطه ۳۰ ساعت در هفته و عوامل اجرایی مدارس ۳۶ ساعت شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه این بسته در کمیسیون مربوطه مجلس تصویب شده و به زودی در صحن علنی مطرح می‌شود، تصریح کرد: تعهد خیّران برای مدرسه سازی، امسال ۸ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته، افزایش ۵۰ درصدی دارد و در زمینه مدرسه یاری و مدرسه داری هم امسال نخستین مدرسه غیردولتی بدون شهریه کشور در استان آذربایجان غربی افتتاح شده است که این امر در قالب طرح مردمی کردن آموزش و پرورش در کشور توسعه می‌یابد.

وی با عنوان این مطلب که ۲۴۰ هزار همکار فرهنگی و ۱۷۰ هزار نیروی آزاد در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند، اظهار کرد: ٢ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز کشور در ۱۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کنند که تعداد مدارس غیردولتی امسال، ۷۳۸ باب کاهش یافته است.

اعتقادی به کنکور به شکل فعلی نداریم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه با بیان اینکه ما دانش‌آموزان ۶ ساحته می‌خواهیم و رویکرد آموزش و پرورش، توجه به تمام ۶ ساحت تربیتی است، گفت: اعتقادی به کنکور به شکل کنونی نداریم، چرا که اکنون سنجه کنکور سنجه‌ای تک‌بعدی است.

محمودزاده با اشاره به اینکه ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی و شناختی و هنری، از ساحت های ۶ گانه در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان است، بیان کرد: پرورش دانش‌آموزان در تمام ۶ ساحت در مدرسه‌های دولتی و غیردولتی با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که برنامه‌ریزی آموزشی به این سمت است که کنکور از سنجه تک بعدی به سنجه چند بعدی و چند وجهی و متناسب با دانش‌آموز چند ساحتی پیش رود، خاطرنشان کرد: کنکور در حال تغییر است و در گام اول ۲ مرحله‌ای می‌شود و برخی کتاب‌های درسی نیز به صورت کامل و توصیفی در کنکور خواهد آمد و تست مدنظر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار