رفع تداخلات اراضی کشاورزی با اراضی ملی و دولتی در اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت رفع تداخلات اراضی کشاورزی با اراضی ملی و دولتی استان با جدیت دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۶۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
رفع تداخلات اراضی کشاورزی با اراضی ملی و دولتی در اردبیل

نادر تقی‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین وظایف سازمان جهاد کشاورزی استان پروژه صدور سند اراضی کشاورزی ورفع تداخلات اراضی کشاورزی با اراضی ملی و دولتی بوده و به همین دلیل در این راستا تهیه و به اتمام رساندن پروژه تهیه نقشه کاداستر بیش از پیش اهمیت دارد و همه شهرستان‌های استان باید با جدیت در این کار مهم ورود پیدا کنند.

وی افزود: صدور سند تک برگ برای اراضی کشاورزی جزو اولویت‌های کاری این سازمان است و هر کشاورزی که دفترچه، نسق و یا سند معتبری مبنی بر مالکیت زمین زراعی دارد باید در اسرع وقت به اداره کل اسناد و املاک مراجعه کرده و سندتک برگی را دریافت کند. اگر زارع مازاد بر سند زمین زراعی دیگری نیز داشته باشد باز در صدور سند تک برگی هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یکی از مهمترین سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی جلوگیری از خرد شدن زمین‌های زراعی است. اگر جلوی این پدیده گرفته نشود قطعا ً امینت غذایی در سطح ملی به خطر می‌افتد و با زیاد شدن هزینه تولید و اقتصادی نبودن تولید در اراضی کشاورزی قطعا ً کشاورزی پایدار و سودده محقق نخواهد شد.

تقی‌زاده ادامه داد: اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در پلاک‌های متعدد به جهت دارا بودن تداخل صادر نشده و در حال حاضر بخش قابل توجهی ازاراضی کشاورزی کشور فاقد سند است.

وی تصریح کرد: ما مکلف هستیم که با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک استان نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و اراضی دولتی با رعایت حریم روستا‌ها، همراه با رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی اقدام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار