کارشناس پژوهش و تحقیقات آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

ناهنجاری‌های جسمانی از طریق آسیب‌شناسی ورزشی، برطرف می‌شوند

بهارستان یک (پانا)- کارشناس پژوهش و تحقیقات آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، آسیب‌شناسی ورزشی را یکی از راه‌های رفع ناهنجاری‌های جسمانی، عصبی و عضلانی توسط تمرین‌های بدنی دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۶۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ناهنجاری‌های جسمانی از طریق آسیب‌شناسی ورزشی، برطرف می‌شوند

به مناسب هفته تربیت‌بدنی و ورزش، نشست آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی توسط زهرا صادقی کارشناس واحد پژوهش و تحقیقات آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سالن شهید درهم‌پور برگزار شد.

در این جلسه صادقی عنوان کرد: آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی شامل مجموعه یافته‌های علمی در حوزه‌های آسیب‌شناسی ورزشی، حرکات اصلاحی، پیشگیری و بازتوانی آسیب‌های ورزشی و تربیت بدنی است و همچنین افراد مبتلا به ناهنجاری‌های جسمی و حرکتی که به درجاتی از هنجارهای تندرستی جامعه، فاصله دارند.

وی ادامه داد: حرکات اصلاحی نیز یکی از بخش‌های علوم ورزشی است که هدف آن پیشگیری و رفع برخی ناهنجاری‌های جسمانی، عصبی، عضلانی توسط تمرین‌های بدنی است.

صادقی ورزش اصلاحی را پایه و اساس یک سفر تناسب اندام مناسب دانست و افزود: در بسیاری از موارد ، ورزش اصلاحی می تواند پایه و اساس یک سفر تناسب اندام باشد که سال‌ها با میزان کمتر، آسیب و ناراحتی ادامه خواهد داشت؛ از این‌رو ورزش اصلاحی مفاصل را تثبیت می‌کند، تحرک را افزایش می‌دهد و بدن را قوی‌تر می‌سازد.

وی در ادامه به بخش‌های مختلف آسیب‌شناسی ورزشی اشاره کرد و گفت: در بخش اول یعنی آسیب‌شناسی ورزشی، وظیفه فرد بررسی و انجام تحقیقات و پژوهش‌های گوناگون بر روی آسیب‌های شایع و علل آن‌ها در ورزش و در حین انجام حرکات می‌باشد تا در نهایت بتوانند با نتایج این بررسی‌ها به پیشگیری از آسیب‌های جسمانی کمک کنند؛ در بخش دوم یعنی همان حرکات اصلاحی و توانبخشی که بیشتر جنبه تشخیصی دارد، فرد لازم است حرکات اصلاحی و درمانی را به جهت رفع ناراحتی و بیماری‌ها به افراد تحت نظر خود ارائه کند.

صادقی خطاب به اعضای انجمن ورزشی منطقه حاضر در جلسه، ضمن اشاره به کاربردهای این رشته گفت: یکی دیگر از کاربردهای این رشته این است که دانش‌آموختگان آن، می‌توانند به مربیان و ورزشکاران کمک کنند تا ضعف‌ها و ناهنجاری‌های بدنی را تشخیص دهند و در جهت رفع آن‌‌ها، ورزشکاران را راهنمایی کنند؛ در نتیجه این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا از گسترش این ناهنجاری‌ها جلوگیری شود و البته از یک ساختار بدنی سالم در برنامه‌های تمرینی، پیروی شود.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار