چه میزان اماکن ورزشی در سمنان ساخته خواهد شد؟

سمنان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از افتتاح طرح شهید سلیمانی در استان سمنان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت براساس تفاهم نامه ای که اسفندماه ۱۴۰۰ بین اداره کل آموزش و پرورش استان و معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش منعقد شده، با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی و با کمک سایر شرکای آموزش و پرورش و خیرین، در گستره استان سمنان، در قالب این طرح، ۲۳ زمین ورزشی چمن مصنوعی، ۷ سالن سقف بلند و سه کلاس ویژه ورزش ایجاد و تجهیز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
چه میزان اماکن ورزشی در سمنان ساخته خواهد شد؟

روح الله حسنی، در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه مساحت هر یک از سالن های ورزشی دانش آموزی، حداقل ۶۰۰ مترمربع بوده و این سالن ها با اولویت مدارس دخترانه و مناطق محروم و کم برخوردار در استان احداث خواهند شد، افزود: بی شک این طرح ملی، در تأمین، بهسازی و بهینه سازی، تجهیز و نگهداری سالن های ورزشی داخل فضاهای آموزشی کمک حال آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه میزان جمعیت دانش آموزی، شاخص محرومیت، پراکندگی، تعداد مدارس و میزان دسترسی آنها به امکانات از جمله معیارهای انتخاب مدارس و شهرها برای ایجاد زمین یا سالن ورزشی در طرح شهید سلیمانی هستند، خاطرنشان کرد: هرکدام از برنامه های هفته تربیت بدنی با محوریت یک شهرستان انجام خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که نگاه ما سلامت محور و نشاط آفرین است، تصریح کرد: چهلمین دوره مسابقات ورزشی در مدارس سراسر استان و افتتاح اتاق ورزش همزمان با شروع هفته تربیت بدنی، در مدرسه مادر شهرستان دامغان انجام گرفت.

حسنی با اشاره به اینکه هرکدام از برنامه های هفته نربیت بدنی با محوریت یک شهرستان انجام خواهد شد، اظهار کرد: از دیگر برنامه این روز، افتتاح المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای با حضور دانش آموزان دختر مدرسه زینبیه و ثارالله، ورزش های صبحگاهی با حضور دانش آموزان مدرسه شوکتی فرد با هدف شروع فعالیت های ورزش دختران و نشست تخصصی با مربیان تربیت بدنی است.

وی، افتتاح پروژه های سردار سلیمانی اتاق ورزش و ایستگاه سلامت، طرح شهید چوقانی با محوریت ورزش های زورخانه ای و باستانی و با هدف تقویت روحیه ورزشی، پیگیری طرح شهید خرازی جهت آزادسازی فضای ورزشی و بهسازی فضای ورزشی در شهرستان شاهرود برای روز چهارشنبه، غبارروبی مزار شهدا با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، دیدار با معلمان تربیت بدنی، شرکت مردم و مسئولین در پیاده روی در شهرستان های سمنان و مهدیشهر از دیگر برنامه های این هفته برای روز پنج شنبه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: جشنواره عکاسی و فعالیت های ورزش در طبیعت برای روز جمعه در شهرستان های گرمسار و آرادان درنظر گرفته شده است. افتتاح زمین چمن مصنوعی در مدرسه سردار سلیمانی سمنان برای روز شنبه، دیدار با پیشکسوتان ورزشی و معلمان تربیت بدنی سمنان برای یکشنبه، افتتاح سه پروژه بزرگ دو زمین چمن مصنوعی و یک زمین والیبال ساحلی در شهرستان میامی به همراه دیدار با پیشکسوتان و معلمان تربیت بدنی شهرستان میامی برای روز دوشنبه انجام خواهد گرفت.

گفتنی است؛ ۲۶ مهر تا ۲ آبان ماه هفته تربیت‌بدنی و ورزش نام‌گذاری شده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار