مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

موفقیت دانش‌آموزان در گرو تعامل مناسب خانواده و مدرسه است

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت موفقیت دانش‌آموزان در گرو تعامل مناسب خانواده و مدرسه است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت دانش‌آموزان در گرو تعامل مناسب خانواده و مدرسه است

سلمان محمدی در جمع مدیران و اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس ناحیه دو شهر کرمانشاه، به مناسبت گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: موفقیت دانش‌آموزان در گرو تعامل دو طرفه محیط خانواده و مدرسه است.

وی افزود: آموزش و پرورش مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی و تحقق بخش آرمان‌های متعالی و تمدن اسلامی - ایرانی و بستر‌ساز توسعه همه جانبه کشور است و در راستای پرورش نسلی متعهد، تعالی‌جو، خلاق، پژوهشگر، سرزنده و بانشاط اهتمام ویژه دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت، اجرای سند تحول بنیادین است. بنابراین ما هم در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه براین باوریم اهداف نظام آموزشی تنها با مشارکت فعالانه، همراهی همدلانه و همفکری خردمندانه خانه و مدرسه و همسوسازی اهداف و روش‌های تربیتی این دو نهاد مهم میسر است که نیاز به حضور و نقش پررنگ اولیا بیش از گذشته داریم.

محمدی گفت: امروزه اولیای دانش‌آموزی محیط مدارس را خانه دوم فرزندان خود دانسته و چون جامعه فرهنگیان آموزش و پرورش دلسوزانه در محیط‌های آموزشی در ایجاد رشد متوازن ساحت‌های تربیتی و پرورشی، بهسازی شرایط آموزشی، پرورشی و ورزشی و ایجاد محیط شاداب و بانشاط و امیدآفرینی در میدان حضور دارند، نیاز به همراهی و مشارکت فعالانه شما دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از نقش و اهمیت ارتباط خانه و مدرسه یادآور شد: مشارکت شرکای آموزش از جمله خانوادها و خیرین در کیفیت تعلیم و تربیت می‌تواند به افزایش آن بیانجامد و اولیا حق دارند در روند آموزشی و پرورشی مدرسه مشارکت کنند تا فعالیت‌ها با کار تیمی مدرسه و اولیا به نحو مطلوبی برای خدمات بهتر انجام گیرد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان با تاکید بر برنامه‌های انجمن اولیاء و مربیان گفت: باید موضوع آموزش خانواده و آگاه‌سازی نسبت به مسائل روز و توطئه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی محور اصلی این آموزش‌ها باشد که در این زمینه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه نیاز به تقویت جایگاه خانواده‌ها است و این تقویت از مسیر انجمن اولیاء و مربیان و با حضور خانواده‌ها در دوره‌های آموزش خانواده محقق خواهد شد.

در پایان این مراسم انتخابات انجمن و اولیا مدارس ناحیه دو شهر کرمانشاه با حضور پرشور والدین برگزار شد تا نمایندگان منتخب انجمن اولیا و مربیان بتوانند در تصمیم گیری‌های تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز آموزشی و تربیتی مدارس دخیل باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار