رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران استان زنجان در گفت‌وگو با پانا:

والدین و مدرسه 2 رکن اصلی تعلیم و تربیت دانش‌آموز هستند

زنجان (پانا) - رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران استان زنجان، والدین و مدرسه را 2 رکن اصلی تعلیم و تربیت هر دانش‌آموز می‌داند که فعالیت یک‌جانبه هر کدام از آنها ناقص و بی‌ثمر خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۱۶۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
والدین و مدرسه 2 رکن اصلی تعلیم و تربیت دانش‌آموز هستند

فاطمه بیکدلو در گفت‌وگو با پانا ضمن گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: از آنجایی که خانواده، اولین مدرسه و مدرسه، دومین خانه هر دانش‌آموز تلقی می‌شود، می‌توان به اهمیت نقش مدرسه و مربیان در زندگی و شخصیت هر دانش‌آموز پی برد.

وی با بیان اینکه والدین و مدرسه به‌طور کلی 2 رکن اصلی در تعلیم و تربیت هر دانش‌آموز به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: فعالیت یک‌جانبه هر یک از این 2 ناقص و بی‌ثمر خواهد بود و به همین دلیل تشکیل انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه، امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد؛ چرا که تاثیر مثبت و مستقیمی در آینده دانش‌آموزان دارد.

بیکدلو افزود: اگر بخواهیم انجمن اولیا و مربیان را به‌صورت ساده تعریف کنیم، می‌توانیم بگوییم که انجمن اولیا و مربیان، گروهی متشکل از اعضای انتخابی مدرسه و والدین است که با برگزاری جلسات مختلف در طول یک سال تحصیلی در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان همان مدرسه قدم برمی‌دارند.

رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران استان زنجان گفت: با توجه به اینکه رشد و پیشرفت دانش‌آموزان باید در هر 2 نهاد آموزشی یعنی خانه و مدرسه انجام و کنترل شود، هماهنگی و همسویی فعالیت‌های والدین و مربیان اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

وی افزود: به همین دلیل تشکیل انجمن اولیا و مربیان در تمام مدارس به شدت احساس می‌شود و از آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

بیکدلو در خصوص اهداف تشکیل انجمن اولیا و مربیان ابراز کرد: بهره‌مندی از حضور والدین و دیدگاه‌های آنان، مشورت در خصوص مسائل مختلف مدرسه مثل نوع لباس فرم دانش‌آموزان، افزایش مشارکت و اثربخشی والدین در راستای تعالی نظام تعلیم و تربیت، ساماندهی و استفاده از تخصص و مهارت‌های مختلف اولیا و حل کردن مشکلات مدرسه با روش‌های موثر و کارآمد از مهمترین اهداف تشکیل انجمن اولیا و مربیان است.

وی ادامه داد: افزایش تعامل خانه و مدرسه، تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش‌آموزان برای کمک به ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، ارائه راهکار در راستای توجه به تربیت عاطفی و اجتماعی دانش‌آموزان، افزایش کمک‌های مالی به مدرسه و بررسی و معرفی عواملی که مانع رشد بدنی و روانی کودکان می‌شود نیز بخش دیگری از اهداف تشکیل این انجمن است.

رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران استان زنجان در خصوص مهمترین وظایف انجمن اولیا و مربیان گفت: از مهمترین وظایف این انجمن می‌توان به تشکیل جلسات سخنرانی و بحث آزاد جهت افزایش مشارکت والدین، ایجاد فرصتی برای ارائه مشاوره و راهنمایی دادن به والدین جهت رفع مشکلات تحصیلی، تربیتی و خانوادگی و ایجاد تسهیلات و امکانات رفاهی برای دانش‌آموزان، مربیان و والدین اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای افزایش بازده دانش‌آموزان در اوقات فراغت، برگزاری دوره و جلسات آموزشی خانواده در جهت افزایش اطلاعات عمومی والدین، تصمیم‌گیری درباره نحوه مصرف کمک‌های مالی به مدرسه و برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن‌ها و مراسم در مدرسه نیز بخش دیگری از وظایف انجمن اولیا و مربیان به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار