المپیاد‌های ورزشی در مدارس زمینه استعداد‌یابی دانش‌آموزان را فراهم می‌کند

بوشهر(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت همزمان با هفته تربیت بدنی المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای بعنوان رویدادی مهم برای سلامتی و نشاط دانش‌آموزان و با هدف شناسایی و کشف استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان در رشته‌های ورزشی و هدایت آنها در دوره مختلف آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۶۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
المپیاد‌های ورزشی در مدارس زمینه استعداد‌یابی دانش‌آموزان را فراهم می‌کند

مهدی عباسیان به مناسبت هفته تربیت بدنی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: برای استفاده بهینه دانش آموزان ، فضاهای ورزشی شامل ۳۶ فضای روباز، هشت فضای سرپوشیده و ۱۵ کلاس تربیت بدنی تجهیز شده است.

عباسیان گفت : برای راه اندازی این پروژه های ورزشی در استان بوشهر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که از این میزان هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات استان و هفت میلیارد تومان از محل اعتبارت طرح شهید سلیمانی است.

او افزود : هدف از تدوین طرح شهید سلیمانی ، غنی‌سازی فعالیت‌های ورزشی درون‌ مدرسه‌ای است که از مجموع فضاهای روباز مانند زمین چمن مصنوعی پیش بینی شده است .هشت فضا در بوشهر، کاکی، تنگستان و شبانکاره احداث و همزمان با هفته تربیت بدنی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : در گذشته فضای ورزشی خارج از بافت مدرسه ایجاد می‌شد و دانش آموز در زنگ ورزش، اوقات فراغت و تعطیلات نمی‌توانست از این فضا استفاده کند؛ برهمین اساس تلاش شده با ایجاد فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای جذابیت مدرسه برای دانش‌آموزان ارتقا یابد.

عباسیان اضافه کرد: اکنون سرانه فضای ورزشی مدارس استان بوشهر به ازای هر دانش‌آموز ۷۸ صدم درصد است که نسبت به میانگین ۳۴ درصدی سرانه فضای ورزشی کشور بیشتر است .

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: در سال جاری بر اساس سیاست دولت ، ۲۸ مجموعه ورزشی در قالب طرح شهید خرازی در این استان در اختیار مردم قرار می‌گیرد. در طرح شهید خرازی فرصتی برای حضور خانواده‌ها در محیط‌های شاداب و پرنشاط ورزشی به‌صورت رایگان فراهم شده که براساس برنامه‌ریزی‌ها روز پنجشنبه این فضاها در اختیار مادران و دختران و روز جمعه نیز در اختیار پدران و پسران قرار می‌گیرد.

عباسیان گفت: همچنین امسال یک میلیارد تومان تجهیزات ورزشی برای مدرسه های استان خریداری و همزمان با هفته تربیت بدنی توزیع می‌شود.

او ادامه داد: افزون بر این یک میلیارد تومان نیز برای خرید امکانات بهداشتی مدرسه ها تخصیص یافته که لوازم مورد نیاز خریداری و دراختیار مدرسه ها قرار گرفته شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تنها استخر دانش آموزی بوشهر با زیربنای ۲ هزار و ۲۷ مترمربع، ۸۵ متر طول دیوارکشی و ۳۵۰ متر محوطه‌سازی و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

عباسیان اظهار کرد: افزون براین استخر دانش آموزی شهر برازجان نیاز به تعمیر دارد و استخر دانش آموزی گناوه نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است .

عباسیان گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای بعنوان رویدادی مهم برای سلامتی و نشاط دانش‌آموزان و با هدف شناسایی و کشف استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان در رشته‌های ورزشی و هدایت آنها در دوره مختلف آغاز می‌شود.

او افزود: همه فعالیت‌های ورزشی، ورزش صبحگاهی، حیاط پویا، المپیاد و جشنواره‌های ورزشی که در مدرسه‌ها انجام می‌شود برای دست‌یابی دانش‌آموزان به سواد حرکتی است.

عباسیان با اشاره به کمبود یکصد مربی ورزش در مدارس استان بوشهرگفت: در زمان حاضر ۴۰۰ مربی ورزش در مدرسه های استان بوشهر فعال هستند و تلاش شده با جذب نیرو و اضافه کار هیچ کلاسی در استان بدون مربی ورزش نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار