معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

دارالقرآنها و مربیان قرآنی، ابزاری برای پرورش و شکوفایی استعداد دانش آموزان هستند

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ابزارهایی  را برای پرورش استعدادها لازم دانست و در مورد روخوانی و روان خوانی و حفظ قرآن ، دارالقرآنها و مربیان قرآنی را برای دانش آموزان بهترین ابزار خواند.

کد مطلب: ۱۳۱۵۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دارالقرآنها و مربیان قرآنی، ابزاری برای پرورش و شکوفایی استعداد دانش آموزان هستند

طاهر علمی ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام در مراسم تجلیل از نخبگان مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز دانش آموزان ناحیه ۳ تبریز گفت: در کلاس درس، کتاب و معلم دو جزو جدا ناپذیرهستند .اگر کتاب نباشد منبعی نیست و اگر معلم نباشد انتقال دهنده نیست. معلم اصلی ما در زمان حال برای تفسیر عالی قرآن، امام زمان (عج) است و باید برای ظهور ایشان همگی دعا کنیم تا قرآن را برای همه یکسان تفسیر کنند و گفتند قرآن بهترین کتاب اخلاق ،کتاب قانون ،کتاب معرفت، کتاب حکمت است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: مشکل امروز دنیا علم نیست بلکه اخلاق است. همانطور که اگر قرآن را بررسی کنیم میبینیم برای اینکه اخلاق را برای انسانها جدی تلقی کند پس ۱۲ بار قسم آنرا تذکر میدهد و میفرماید قد افلح من زکیها . و گفتند رفتار و اخلاق سرمایه بزرگی است و میبینیم که پیامبر(ص) توانست مشکل جاهلیت را با اخلاق حل کرد.

وی با اشاره به اینکه تربیت مساعد کردن شرایط برای شکوفایی استعداد است. و گفتند برای این منظور چهار مرحله را باید انجام داد. اول کشف استعداد است که توسط معلمان و مربیان در مدارس و همچنین درخانواده باید اتفاق افتد. دومین مرحله پرورش استعداد است. برای اینکار ابزارهایی لازم است.در مورد آموزش روخوانی و حفظ قرآن ، دارالقرآنها و مربیان قرآنی ابزار محسوب می شوند.

علمی خاطر نشان کرد: سومین مرحله سنجش استعدادهاست. هدایت تحصیلی و مشاوران در مدارس کمک کننده برای سنجش استعداد هستند. آخرین مرحله در این زمینه هدایت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار